Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kauplused täitunud eestikeelse turundusalase kirjandusega

    Kümne viimase aastaga on kogunenud Eesti raamatupoodidesse korralik nimekri
    eesti turundajate koostatud materjalidest ja tõlkeraamatutest.
    Võrreldes eelnevate aastatega pole 2002. aasta turundusväljaannete kogus tunduvalt väiksem ega oluliselt suurem. Üksikut aastat võttes võib kuus otseselt turundust puudutavat üllitist paista keskmise tulemusena, kuid kui arvestada kõike seda, mis on eesti keeles ilmunud kümne viimase aasta jooksul, siis saab päris korraliku nimekirja eesti turundajate koostatud materjalidest ja tõlkeraamatutest. Siinkohal tasub arvestada ka nende raamatutega, mis puudutavad äritegevust tervikuna, ja kust turundajagi leiab oma tööks vajaliku, näiteks 2002. aastal väljaantud raamatutest: Nicky Hayes. Sotsiaalpsühholoogia alused (hea tarbijakäitumise tundmaõppimiseks ja suhtlustööks), Ruth Alas. Muudatuste juhtimine ja õppiv organisatsioon (oluline turunduslike muudatuste vastuseisu nägemiseks ja strateegiliste muudatuste elluviimiseks), Michael Craig. 50 parimat (ja halvimat) äritehingut läbi aegade (kasulik turunduse rolli tunnetamiseks tehingu võidul või läbikukkumisel) ja muud.
    2002. aasta turundusraamatute autoritest on vaieldamatult kuulsaim Philip Kotler. Kotler on turunduskorüfee, kes on suutnud ajaga kaasas käia, iga tema uus üllitis sisaldab uut turunduslikku mõtet, ja see ilmneb ka eesti keelde tõlgitud väljaandest. Siit saab lugeja teadmisi väärtuspõhisest, suhtlus-, haldus- ja elektroonilisest turundusest. Kõik need on olulised märksõnad tänapäeva turunduses.
    Bränd on üks populaarsemaid teemasid Eesti turunduses. Brändi temaatika on tugevasti esindatud Äripäeva turundusrubriigis ja Eesti olulisematel turundusüritustel, kuid sellealane teoreetiline kirjandus emakeeles praktiliselt puudub. Teatud ulatuses korvab seda vajakajäämist Mark?i ja Pearsoni huvitav ja lugemismõnu pakkuv väljaanne Kangelane ja lindprii. Raamatu ülesehitus on lihtne, see on rajatud 12 arhetüüpse persooni kirjeldusele ja brändidele, mis kannavad arhetüübi identiteeti. Autorite brändi tähenduse juhtimise süsteemi rakendamisel Eestis tuleks arvestada muidugi tarbimise kultuuriliste jm erinevustega.
    Reklaam on seniavaldatud turundusüllitiste hulgas olnud üks kaetavamaid teemasid. 2002. aasta andis neile omakorda lisa. Tallinna Tehnikaülikooli turunduse õppetooli hoidja Rene´ Arvola kaitses 2002. aasta kevadel edukalt magistritööd ja selle üheks väljundiks on üliõpilastele ja praktikutele mõeldud raamat Turunduskommunikatsioon. R.Arvola on kirjutanud sissejuhatavalt turunduse evolutsioonist, postmodernsest turundusest ja brändist, ning põhiosa on pühendanud reklaamile. Raamatu pealkiri on seetõttu mõneti eksitav, kuna reklaam on vaid osa turunduskommunikatsioonist kui tervikust. Tartu Ülikooli õppejõult Neeme Rooselt ilmus teine, täiendatud trükk Reklaam turunduses. Jällegi oluline õppevahend turundust ja reklaami õppivatele noortele ning äritegevuse edendajatele.
    Eesti Päevalehe esimene kvartaalne väljaanne ilmus detsembris. Mõeldud on see neile, kelle igapäevatööks on turundus ja kes tunnevad selle vastu sügavamat huvi. Esimene number on pühendatud korporatiivsele identiteedile, autoriteks Tiit Hennoste, Anu Toots, Andrus Kivirähk, Piia Põldmaa, Aivar Voog jt. Iga järgnev number on juba teistel aktuaalsetel teemadel. Esmamulje on hea ja tegutsemisinitsiatiiv tervitatav.
    Äripäeva seniilmunud käsiraamatute hulka on ilmunud ka turunduse käsiraamat. Autoriteks on tuntud lektorid EBSst: T.Danneberg, J.Palm ja Eesti turunduses endale juba nime teinud turundusjuhid ja -spetsialistid: A.Kukumägi, M.Liivamägi, T.Noop, H.Noormets, M.Ruul, I.Randveer jt. Teostus on tavapäraselt kõrgel tasemel, sisu hõlmab tänapäeva turunduse olulisemaid alateemasid: turundusprotsess, turu määratlemine, eristumine ja positsioneerimine, kaubamärk, turunduse konkurentsivahendid, turunduskampaania kui projekti juhtimine, müük ja kliendisuhete juhtimine jm. Väljaannet ilmestavad näited Eesti ettevõtete turundustegevusest. Käsiraamat on kättesaadav tellimuse teel, kuid igale huvilisele ka raamatukogudest.
    2003. aastal on oodata uusi turundusraamatuid Eesti õppejõududelt nii Tartu Ülikoolist kui Tallinna Tehnikaülikoolist, ja kindlasti ka sisukaid tõlkeraamatuid erinevatelt kirjastustelt. Häid lugemiselamusi!
    Autor: Ann Vihalem
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Ministrid ei usu maksutõusust pääsemist
Riigieelarve seadusega lubatud piiridesse saamiseks tuleb tulude ja kulude vahekorda liigutada miljardi võrra ning valitsuses ei usu suurt keegi, et seda oleks võimalik teha ilma uue maksutõusuta.
Riigieelarve seadusega lubatud piiridesse saamiseks tuleb tulude ja kulude vahekorda liigutada miljardi võrra ning valitsuses ei usu suurt keegi, et seda oleks võimalik teha ilma uue maksutõusuta.