• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,83%45 679,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,83%45 679,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 04.03.03, 08:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Kaks suurtööstust ihkas endale sarnaseid logosid

Rakvere Lihatööstus ja Võru Juust valisid mõlemad oma kaubamärgiks tammepuu, mistõttu viimasel tuli sellest loobuda.
Ühe tulemuseni jõudsid mõlemad ettevõtted teineteisest sõltumata. Võru Juust kulutas selleks Eesti spetsialistide abi, makstes nõustajatele pisut üle mõnekümne tuhande krooni, kirjutab Postimees.
Rakvere Lihatööstuse kaubamärgi mõtlesid välja ja teostasid Norra ning Inglise asjatundjad ning kokku kulus selleks ligi kolm miljonit krooni.
Võru Juustu juhi Heiki Pensa sõnul küpses uue logo mõte ettevõttes juba pikemat aega. Konkreetne otsus langetati aga mullu septembris ning kuu lõpuks oli logo ka valmis. «Tamm pidi tähistama meie toodete kestvust ja usaldusväärsust ning viitama samuti nende naturaalsusele ja kodumaisele päritolule,» rääkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jaanuari keskel, kui uus kaubamärk oli aga juba mitmele reklaamesemele ning osale pakenditele trükitud, tuli oma uue kaubamärgiga välja Rakvere.
«Kohe me oma kaubamärgist ei loobunud, aga kui sai selgeks, et selle registreerimisega võib tekkida raskusi, otsustasime pikast vaidlusest loobuda ja endale uue kaubamärgi teha,» rääkis Pensa. «Isegi kui me õiguse oleksime saanud, oleks kaheldav sellise vaidluse mõttekus, sest kaubamärgitülide venimist oleme omal nahal juba kogenud.»

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele