Merit Raju • 8. detsember 2003 kell 22:00

Vale värvivalik hävitab hea toote

Saksamaal ilmus hiljuti raamat, mis selgitab, miks tihtipeale otsustab toote edu või ebaedu justnimelt selle värv ja kuidas seda kontrolli alla saada. Tuleb arvestada, et inimene reageerib visuaalse olendina eelkõige värvile, sest värv loob emotsioone: kollane mõjub päikeseliselt ja soojalt, punane agressiivselt, aga ka dünaamiliselt. Värvidel on turunduses oma funktsioon ja mõju ? nad on üks odavamaid, aga ka tundlikumaid toote- ja pakendikujunduse elemente.

Raamatus tutvustatakse värviõpetuse põhitõdesid ning eduka värvipoliitika strateegiaid tootearenduses ja turunduses.

Raamat hõlmab erinevaid aspekte värvinimede ajaloost kuni värvipsühholoogia ja värviesteetikani ? millised värvid harmoneeruvad, kuidas värvidele reageeritakse ja milliseid assotsiatsioone nad esile kutsuvad. Näiteks kuulub punane tule juurde ja sinine on seotud taevaga, kuid punane on ka pahameele ja sinine melanhoolia värv. Värvid on ülekantavad ka kuulmisele ja haistmisele ning on seotud maitsmismeelega.

Autorid väidavad, et punase maitse on magus ja sinakasroheline on soolane. Raamat annab nõuandeid värvide valimiseks: milline värv sobib millise toote juurde ja millised on klientide eelistused, milliseid värve eelistavad jõukamad kliendid.

Värv on väga tugeva emotsionaalse signaaliga turundusinstrument, mis võib ostuotsuse tegemisel üles kaaluda teised tooteomadused. Värvide võimu, võimalusi ja rolli turunduses ei tohi alahinnata ? värvide õige kasutus on omaette kunst. Värvil on võimu, mõju ja tähendust, see on teadlik või alateadlik otsustuskriteerium erinevates eluvaldkondades alates sisekujundusest ja lõpetades tootepakendiga.

Hetkel kuum