• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 15.01.04, 09:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudteele on jõudnud esimesed uued vagunid

Eesti Raudtee on omandamas 850 uut tsistern- ja väetisevagunit ning konteinerplatvormi.
Ettevõtte teatel on tegemist esimese suurema vaguniostuga aastakümnete jooksul.
Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja,juhatuse liikme Riivo Sinijärve sõnul on vaguniteost Eesti Raudtee teine suur projekt peale veduripargi väljavahetamist. ?Raudtee ei koosne mitte ainult relssidest ja veduritest, vaid ka vagunitest kauba vedamiseks. Selle vaguniostu näol on tegemist meie teise suure vajaduse rahuldamisega, sest veduripargi väljavahetamine kindlustab meile veojõu ning uued vagunid peaksid tagama kaubaveo suutlikkuse,? ütles Sinijärv.
Eestisse on juba jõudnud 300 väetisevagunit, 50 konteinerplatvormi ning 100 tsisternvagunit, ülejäänud 400 tsisternvagunit jõuavad Eestisse eeldatavasti selle aasta esimese kvartali jooksul. Tehingu rahaline maht ulatub üle 300 miljoni krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jaanuari alguse seisuga on Eesti Raudteel üle 3600 vaguni, millele lisanduvad peatselt ka tellitud 400 tsisternvagunit. ?Eesti Raudtee vagunipargis võiks olla vähemalt 4200 vagunit, seega jätkame vagunioste ka edaspidi,? märkis Sinijärv. Hinnanguliselt on Eesti Raudtee vagunipargist pidevalt välja renditud umbes 40% ning ligikaudu sama palju vaguneid on pidevalt väljaspool Eesti piire.
Sinijärve sõnul tähendab vagunite väljarentimine Eesti Raudtee jaoks lisatulu. ?Ühest küljest võimaldab vagunite rentimine teenida renditulu, samas aitab see ka kindlustada garanteeritud kaubamahtude liikumist Eesti suunal,? lisas Sinijärv.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele