Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Igal ettevõttel on endiselt oma maksuspetsialist
Igal ettevõttel on endiselt kinnitatud oma maksuinspektor ehk uue nimega spetsialist, kelle nime saab teada teenindusbüroodest.
Tööfunktsioonide järgi on endise maksuinspektori näol tegemist rohkem kliendihalduri kui kontrollijaga. Keskustes on toimunud mõningaid tööde ümberjaotamisi, mistõttu mitte kõikide ettevõtete haldurid ei ole samad mis 2003.aastal. Kliendihaldurite nimed ja kontaktandmed on võimalik saada teenindusbüroodest või keskuste infotelefonidelt. Oma kliendihalduri on saanud ka Harju maakonna ettevõtted.
Teeninduse parandamiseks on kavas käivitada käibemaksu automaatse tagastamise süsteem ja maksudeklaratsioonide vigadega või esitamata jätmisest teavitamise tsentraliseerimine. Esimesel juhul selekteerib infosüsteem teatud parameetritele tuginedes välja ettevõtted, kellele tagastatakse käibemaks automaatselt. Tänaseks on pilootprojekt edukalt läbitud, märtsist rakendub automaatse tagastuse esimene etapp.
Vigadega või esitamata deklaratsioonidest esmane teavitamine hakkab toimuma automaatselt kliendi e-posti aadressile, seega on teenus mõeldud neile, kelle e-posti aadress on maksuametile teada. Esimeses etapis on need isikud, kes on sõlminud e-maksuameti lepingu ja selle läbi teatanud ametile oma e-posti aadressi. Probleemide korral saab abi maksuameti kohalikest teenindusbüroodest.
Autor: Aule Kindsigo