Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autofirmad peavad Motorexi mõttetuks
?Motorexil osalemine on Eesti turu suurust arvestades selge luksus ja tegelikult mõttetu kulutus, mis oli võib-olla õigustatud siis, kui autosalonge veel nii palju polnud,? ütles Nissan Balti tegevdirektor Raivo Sternfeld. ?Osaleme sellepärast, et ennast näidata ja et enamik automüüjaid siin osaleb.?
Ta lisas, et firma kulutab näitusel osalemiseks umbes pool miljonit krooni, mis tuleb kõik ettevõtte enda taskust. ?Tehas meid ei toeta, sest tegemist on nii väikese riigiga nagu Eesti,? märkis Sternfeld.
Nissan Balti boksi suurus on 300 ruutmeetrit. ?Arvestame välja, kui palju meil on lootust pärast näitust autosid rohkem müüa ja sellest sõltub, kui palju raha me osalemisele kulutame,? lausus Sternfeld.
Eestlaste ühe lemmikauto Peugeot maaletooja ASi Kommest Auto turundusdirektor Danel Hein ütles, et nemad kulutavad näitusel osalemiseks ligi kolm miljonit krooni, suur osa rahast tuleb tootjalt. Peugeot?l on ka üks suuremaid bokse ? 1172 ruutmeetrit.
?Eesmärk on ennast näidata, oleme igal aasta osalenud ja pole kordagi kahetsenud oma osalemisotsust ega kahelnud, kas tulla. Praegu on algamas ka automüügi hooaja tipphetk ja seetõttu on siin vaja olla,? lausus Hein.
Tema sõnul ei juhtuks ilmselt midagi, kui Kommest Auto mõni aasta ei osaleks. ?Näitusel osalemise kasumlikkuse hindamiseks puudub paraku võrdlusmoment, selleks tuleb mõni aasta mitte osaleda,? märkis Hein.
Volvosid ja Forde müüva Info Auto kõrval otsustas tänavu ka Honda Motorexil mitte osaleda. ?Ei näinud sellel enam mõtet. Otsustasime sellele kuluvale rahale parema väljundi leida,? sõnas Honda Motors Europe?i Balti regiooni juhataja Tõnu Vahtel. ?Kui me oleme osalenud, on kulutused olnud miljonites, sest autofirma ei saa ju väikese boksiga esineda. Tänavu ei võtnud me aga isegi hinnapakkumist välja.?
Motorexil osalemise asemel korraldab Hondade ja Citroenide maaletooja Veho Eesti AS nädalavahetusel Saku Suurhallis oma autopeo. ?Konkureerivat näitust me korraldama ei hakka ja nädalavahetuse üritus on mõeldud rohkem mõnusaks õhtuveetmiseks,? märkis Vahtel.
Nissani-müüja Sternfeldi sõnul on Eesti Näitused Motorexil osalemise hinda igal aastal tõstnud, kuid arvestades seda, et näitusesaalides vabu kohti pole, ei ole hind kõrge. ?Ühtlasi näitab see Eesti Näituste head müügitööd,? tähendas ta.
Eesti Näituste arengujuht Siimu Loogma ütles, et näituseboksi üks ruutmeeter maksab hinnakirja kohaselt 980 krooni, kuid automüüjate liidu liikmed saavad soodustust.
?Hinna üle nurisemine on inimlik, aga kui pind on kallis, siis miks näitusel osalevad firmad pinda kogu aeg suurendavad,? rääkis Loogma. ?See näitab, et üritus omab ikkagi atraktiivsust.?
Kommest Auto turundusjuht Hein märkis, et Eesti Näitused on igal aastal natuke hinda tõstnud, aga samas on oldud hinna küsimisel paindlikud.
Motorex on messi Eesti Ehitab kõrval Eesti Näituste jaoks teine aasta suurim üritus.