• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 29.03.04, 12:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA automüük on märtsis kesine

Vaatamata suurele nõudlusele uute sõidu- ja veoautode järele veebruaris on autode müük märtsis Ameerikas olnud suhteliselt nõrk.
Põhjus on olnud osaliselt tänu uute töökohtade puudumises kasvavas majanduses ning teiseks juba müüdud suures koguses uutes autodes, kirjutas Janek Juhanson investeerimispanga LHV internetiküljel.
Autotööstuse analüütikud ennustavad märtsiks suhteliselt kesist tulemust. Aasta peale laiendatuna (seda ühikut kutsutatakse ka SAAR ? seasonally adjusted annual selling rate) oleks läbimüük ligikaudu 16,6 mln sõidukit.
SAAR näitab, milline oleks müügitulemus terve aasta jooksul juhul kui läbimüük jääks terveks aastaks konstantseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

SAARi abil on lihtne võrrelda omavahel erinevate kuude müügitulemusi. Kuigi selle märtsi SAAR on suurem kui eelmise aasta märtsi 16,1 mln ning eelmise kuu 16,4 mln peavad analüütikud tulemust nõrgaks, eriti kui arvestada, et märtsi näol on tegemist kevadise müügihooaja alguskuuga, valitsus tegi äsja maksukärpeid ning majandus on asunud kasvama.
Goldman Sachs?i sõnul on tulemus väiksem kui nad kevadise hooaja algusest ootaksid. Selle aasta esimese kvartali hõre müük võib sundida analüütkuid tegema korrektiive 2004 aasta müügiprognoosidesse.
Terveks aastaks prognoositi 16,6 kuni 17 miljoni sõiduki müüki, kuid esimene kvartal annab lootust vaid 16,4le.
Merrill Lynchi uuringu kohaselt on märtsi tulemustest näha müügitegevuse hoogustumist, kuid aasta prognoosi täitmiseks peab aasta ülejäänud kuudel olema müük suurem kui keskmiselt 17 mln kuus.
Samal seisukohal on ka Standard Poor?s, kes usub jätkuvalt, et aasta tulemuseks võib tulla 16,8 mln müüdud sõidukit.
Juhul kui S P-l on õigus oleks 2004 kõigi aegade paremuselt teine müügiaasta ning tugevam kui eelmise aasta 16,7 mln müüdud autot.
Samas loodavad analüütikud, et Detroidi tootjad suudavad uute mudelite toel suurendada oma turuosa. Paljud neist mudelitest jõuavad alles praegu turule ning turuosa kasv peaks ilmnema alles järgmistes kvartalites.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele