Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõstuki vale kasutamine rikub masina jäädavalt

    Esmapilgul tundub tõstuki kasutamine ja otstarve lihtne ? teisaldada ja paigaldada aluseid ja koormaid. Siiski eiravad paljud tõstukite kasutajad neid lihtsaid reegleid ning tekitavad sellega seoses endale ja oma masinapargile kahju.
    Põhilised punktid, mida tõstukite kasutamisel peaks jälgima:
    Kasuta sihtotstarbeliselt. Tõstuk on ette nähtud koormate tõstmiseks, teisaldamiseks ja virnastamiseks. Tõstukit tohib kasutada üksnes vastavalt selle kasutusotstarbele viisil, nagu on kirjeldatud ja selgitatud kasutusjuhendis.
    Kui klient soovib tõstukit kasutada muul otstarbel, tuleb selleks tootjafirmalt luba küsida ja vajaduse korral võimalike vigastuste vältimiseks kooskõlastada vastavate ametivõimudega. Tõstukid ei ole mõeldud inimeste transportimiseks, võidusõiduks jne.
    Ära ületa maksimaalset tõstuki lubatud tõstevõimet, see on märgitud koormusdiagrammi sildile.
    Peab ka arvestama, et diagrammil on ära toodud standardsed arvutuslikud tõstevõimsused. Lisaseadmete korral on numbrid väiksemad. Näiteks on kliendil akutõstuk tõstejõuga 1800 kg ning tõstekõrgusega 5 m. Koormusdiagrammi alusel on maksimaalne tõstejõud 5 m kõrgusel aga 1420 kg. Koos lisaseadmetega (külgnihutus, haaratsid jne) väheneb see veelgi.
    Sõida õigel pinnal. Sõiduteed ja tööpiirkonnad peavad vastama tõstuki kasutusjuhendis esitatud näitajatele. Samuti peab olema pind, millel sõidetakse, piisavalt kvaliteetne: laotõstukitega on väga raske, kui mitte võimatu liigelda väljaspool siledabetoonilist ladu. Kui sõidetakse palju väljas ning sealne pind on auklik/muhklik, tasub kasutada neljarattalist tõstukit, sest kolmerattaline võib tagumise rattaga kinni jääda.
    Sõitmine tõusudel/langustel on lubatud, kui on arvestatud tõstuki tehnilisi eeldusi/näitajaid ? enamiku tõstukitega saab sõita ka rampe mööda. Tähelepanu tuleb pöörata rambi kaldele ning tõstuki parameetritele. Viimast nii koormaga kui ka ilma. Näiteks 1,6tonnine STILLi akutõstuk RX50 võib võtta kuni 25% tõuse ilma koormata ning kuni 15% tõuse koormatuna, samas võib 1,6tonnine STILLi akutõstuk R20 võtta vastavalt 28 ja 17% tõuse ning 1,6tonnine STILL R60 30 ja 20,5% tõuse.
    Tõstukit ei tohi kasutada plahvatus- ja tuleohtlikes ruumides ega korrosiooni soodustavates või väga tolmustes tingimustes ? tõstuki kasutamisel külmhoonetes või plahvatusohtlikes kohtades vajab masin spetsiaalset varustust ja mõningatel juhtudel ka kasutusluba.
    Konstruktsiooni muutmine mõjutab tõstuki tööd. Kui on plaanis tõstukit kasutada töödel, mis ei ole ette nähtud üldistes eeskirjades ja on seotud tõstuki ümbervarustamisega, ei tohi unustada, et igasugune tõstuki konstruktsiooni muutmine avaldab mõju selle sõiduomadustele ja stabiilsusele ning sellised muudatused võivad põhjustada avariisid.
    Kasuta originaalvaruosi. Levinud on vale arusaam, et säästmiseks võib kasutada mitteoriginaalseid varuosi või hooldus- ja remonditeenust kelleltki teiselt kui tõstukite maaletoojalt. Originaalvaruosad, lisaseadised ja tarvikud on spetsiaalselt konstrueeritud vastava tõstukifirma masinatele. Igasugused muud detailid ja tarvikud ei ole läbinud tootja katsetusi ning neid ei ole lubatud kasutada. Mitteoriginaalsete detailide paigaldamine ja/või kasutamine võib mõjutada negatiivselt tõstuki tehnilisi parameetreid ja mõjuda halvasti aktiivsele ja/või passiivsele liiklusohutusele. Mitteoriginaalsete detailide ja tarvikute kasutamisest tekkinud kahjude eest ei kanna tõstuki valmistaja mingisugust vastutust, samuti katkeb garantii.
    Uued tõstukid on täis elektroonikat ning tootjapõhiselt spetsiifilised ja vaid ametlikud maaletoojad on läbinud vastavad koolitused ning omavad seadmeid, millega teha diagnostikat. Firmad, kes väidavad, et nad on kompetentsed hooldama ja remontima konkurentide tõstukeid, valetavad.
    Koolita juht. Kuna meie juhid on suuresti hoolimatud ning teinekord ka mittekvalifitseeritud tõstukitega töötama, on avariid ning kriimustused masinatele kerged tulema. Laotehnikaga, mille kiirus ületab 6 km/h, tohivad sõita ainult vastava ettevalmistuse saanud töötajad.
    Väljaõppe läbinud saavad peale teoreetiliste teadmiste ka praktilise väljaõppe ning ohutusalaseid nõuandeid.
    Laotehnika on mõeldud siiski ainult kauba transportimiseks. Samuti ei tohi tõstukit kasutada inimeste lae alla tõstmiseks spetsiaalsete abivahenditeta, tõstekorvita.
    Kõik, mis liigub, kulub. Tagamaks tehnika vastupidavust, on vajalik tõstuki kasutusjuhend kindlasti läbi töötada ning tõstuki iseärasused selgeks teha. Instruktsioonis on ka kirjas vajalikud igapäevased tööd, mille eest vastutab tõstukijuht.
    Tänapäeva tõstukitel on displeid, kuhu kuvatakse erinevad veakoodid. Vanematel tõstukitel läheb põlema kontroll-lamp või antakse juhile mõnel muul viisil teada masina mittekorrasolekust. Et probleem(id) ei süveneks, tuleb koheselt ühendust võtta tõstuki esindajaga, kes aitab kas telefonitsi lahendust leida või saadab välja oma spetsialisti.q
    Autor: Joona Saluveer
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Tesla juhi Hiina visiit kergitas aktsia hinda
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.