Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tartu autonäitusel esitletakse Seat Alteat ja uut A-klassi Mercedest
Kõige värskemad uudised, mis täna Tartu autonäitusel rahva ette tuuakse, on kahtlemata uus Mercedese A-klass, uuenenud Citroen C5 ja Seat Altea. Mõnedest esitletavatest mudelitest on juba siin-seal juttu olnud ning üksikuid esindajaid ka meie teedel sõitmas nähtud. Nagu näiteks uus Opel Astra, Mitsubishi Colt ja Hyundai Tucson.
Kuid samas on teiste nn tavasõidukite seas ka selliseid magneteid, mida siinmail varem nähtud pole. Üheks selliseks on Maserati Quattroporte ehk neljaukseline Maserati sportsedaan.
Esimest korda toob Jaguari uus esindaja Eestis, AS Info-Auto, laiema avalikkuse ette ka Jaguari sportauto XKR.
Lisaks on ohtralt mudeliuuendusi, nagu näiteks Subaru Legacy sportlik versioon 3,0 R specB ja 2,5-liitrise turbomootoriga Forester, Saab 9-3 1,9-liitrine diiselversioon, Jaguar S-Type?i 2,7-liitrine V6-diisel ja pika telgedevahega luksusauto Jaguar XJ LWB, Audi A3 viieukseline versioon, uuenenud Toyota Corolla jpm.
Esmakordselt on eestlaste ees ka Mazda Tribute?i sõsarautot Ford Mavericki, mis mujal maailmas juba aastaid müügil on, kuid Eestisse seniajani jõudnud veel ei ole. Eesti esmaesitlustele lisaks on ka arvukalt Lõuna-Eesti esmaesitlusi, nagu uus BMW 1-seeria ja Audi A6.
Tartu autonäitust tasub külastada kindlasti ka neil, kes on huvitatud Minski autotehase MAZ toodangust. Esmakordselt Eesti ajaloos on väljas nende uued Euro-3 nõuetele vastavad masinad.
Aastatelt juba üheksandal autonäitusel saab näha 27 Eesti esmaesitlust ja 200 erinevat automudelit. Autonäitusel on osalemas kokku üle 50 firma Eestist, Soomest ja Saksamaalt, näitus hõlmab 4400 ruutmeetrit sise- ja 16 000 ruutmeetrit välipinda. Oluliselt on sel aastal suurenenud veoautode väljapanekud. Veoautode Eesti esmaesitlusi on kokku kaheksa.
Loomulikult ei jää seegi kord kusagile Miss Motoshow konkurss, mototümpsu konkurss ja tuuninguvõistlus.
Näituse üheks olulisemaks naelaks on sportsedaani Maserati Quattroporte 2004. aasta mudeli eksponeerimine. Näituse peakorraldaja Margus Kikkuli sõnul ei tähenda see siiski seda, et Eestis on avatud Maserati salong. ?See on lihtsalt selline ekslusiivne publikumagnet. Kaks miljonit krooni maksev auto tuuakse Soomest ja seda saab näha ajakirja e5 stendis,? sõnas ta.