Konsultatsioonifirma Ajutrust eksperdi Raul Rebase sõnul võib kommunikatiivne pool äris määrata palju ja hea jutuga võib palju ära teha. ?Ükskõik, mis termineid me ei tarvitaks, me elame propagandaajastul, kus ülekaal saavutatakse jutuga, hea tekstiga,? selgitas Rebane.
Firmadel on kommunikatsioonistrateegiad, mida keegi ei loe ja mis midagi ei mõjuta. Kreeka olümpia ajal kindlustasime info edastamise neljakordselt, kuid ikkagi selgus, et üle 40% inimestest ei saanud mitte kunagi mitte midagi teada, rääkis Rebane.
Tuli hakata personaalselt helistama. Rebase sõnul on tõhus kommunikatsiooniformaat selline, mis selgitab asja lühikeste täpsete sõnadega. ?Kui teil on mingi asi käes, siis ärge piirduge sellega, vaid mõelge, kuidas seda edasi anda, sest see annab asjale turbokiirenduse,? soovitas Rebane.
Oluline on mõelda erinevalt, et minna endast suurema ja jõu poolest üle oleva vaenlase vastu. Pampersi tootja Procter & Gamble andis välja allahindluskupongi oma mähkmete ostmiseks. Sellele reageerisid väikesed firmad, öeldes, et täpselt samade kupongidega saate allahindluse meie poest!
Rebase sõnul on äris nagu males ? kunagi ei saa teha kahte käiku järjest. ?Sinu suvalist käiku kontrollib kriitiline mõistus teiselt poolt,? selgitas ta. ?Mina teen lolli käigu ja vastane annab mulle tappa.?
Selle aasta juulist alustasime fotode printimisega ja oleme mõningatel andmetel saavutanud 20% fototurust ja foto hind on kolm korda langenud.
Kui me alustasime, oli olukord nutune, mitu firmat oli müügis. Nüüd käivad Läti kolleegid meie juures õppust võtmas ja seal on oodata midagi analoogset, Soomes samamoodi. See, et arvutipood tegeleb fotodega, on trend. Meie olime esimene pääsuke.
Meie eelisteks on kauplustevõrk strateegiliselt heades kohtades, võimalus toota 24 tundi päevas ning hästi töötav turundustugi.