• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Severstaltrans muutub Eesti kütuse- ja transiidiäri valitsejaks

    Severstaltransi grupi peadirektori Konstantin Nikolajevi sõnul võimaldab E.O.S.-i enamusaktsiate omandamine viia Severstaltransi logistikateenused läbi Eesti atraktiivsele Euroopa Liidu turule ning luua Venemaa kütusetootjatele optimaalsed ekspordikanalid.
    Ehkki kohalike kütuse- ja transiidiettevõtete juhid ei soovinud Severstaltransi jõulist tungi Eestisse kuigivõrd kommenteerida, tähendab E.O.S.-i ost ikkagi seda, et Venemaa transiidihiiust kujuneb peatselt siinse kütuse- ja transiidituru valitseja. Äripäeva hinnangul võib ostule järgneda kaubavoogude ümberjagamine ning transiidifirmade järjest ägenev võitlus turuosa pärast.
    ?Ost näitab, et Vene kapital on valmis siin oma kanda kinnitama,? püüdis Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo neutraalseks jääda. ?Loodan, et see avaldab positiivset mõju.?
    E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer, kes jätkab tegevust ettevõtte eesotsas ka pärast aktsiamüüki, ütles lepingut kommenteerides: ?On ilmselge, et Venemaa naftatööstus konsolideerub ja allesjäänud üksikud suured võtmetegijad otsivad endale koostööpartnereid, kes pakuvad usaldusväärseid ja optimaalseid multimodaalseid transpordiskeeme. Omanikuvahetuse läbi vastab E.O.S. igati sellistele kriteeriumidele.?
    Severstaltransi soovi vastu haarata Eesti transiidiäris järjest suurem turuosa on teistel Muuga sadama suurtegijatel ? eeskätt Pakterminalil ja Eurodekil ? raske võidelda. Valmib ju Severstaltransi investeeringu toel selle aasta lõpuks 240 000 kuupmeetrit mahuteid, seda lisaks E.O.S.i ja viimase tütarfirma Turmoil mahutipargile. Severstaltransile kuulub ka 70% raudteefirmast Spacecom, mis sai tänavu Eesti Raudtee infrastruktuuri kasutamise õiguse, Spacecomil on analoogne õigus ka Läti, Leedu ja Valgevene raudteel. Pealegi on Spacecom investeerinud nüüd juba ligi miljard krooni tsisternvagunite ja ka oma vedurite ostuks.
    Oma osaluse vormistamiseks ASis E.O.S. peab Severstaltrans saama konkurentsiameti nõusoleku. Nn koondumisteate esitas ametile läbi Küprose varifirma Severstaltransile kuuluv OÜ Intercross Investments.
    Severstaltransi emafirmale Severstal kuulub kokku 120 ettevõtet, kus töötab ligi 150 000 inimest. Severstali juht Aleksei Morda?ov on üks Venemaa rikkamaid inimesi, talle kuulub vahefirma kaudu üle 10 protsendi Severstali aktsiatest. Severstali suuromanikuks on enam kui 66 protsendiga Briti Neitsisaartel registreeritud Rosea Invest Ltd.
    Severstal tegutseb metallurgia, toorme, auto- ja masinatööstuse, transpordi ja muudes valdkondades. Nii kuuluvad talle kaevandused ning toormetehased Karjalas, Murmanski ja Kemerovo oblastis, Uljanovski autotehas ja Volga mootoritehas. Kogu grupi käive küünib ligi 40 miljardi kroonini aastas, viimasel ajal on suunatud investeeringuteks ligi 7 miljardit krooni aastas.
    Severstaltrans on Venemaa suuremaid transpordifirmasid, mille veosemaht on üle 50 mln tonni aastas. Ettevõtte huviorbiidis on Peterburi, Murmanski, Taganrogi, Tuapse, Astrahani ja nüüd ka Muuga sadam.
    Koos emafirmaga asutas Severstaltrans Peterburis stividorfirma Neva Metal, mis on spetsialiseerunud metallitoodangu ekspordile. Samuti on firma Kolõmas paikneva vedureid ja diiselmootoreid tootva tehase aktsionär.
    Nagu ülalolevast kronoloogiast ilmne, vahetas E.O.S. 2002. aasta kevadel juba korra omanikku. Tehingu hind oli aukartustäratav 1,42 miljardit krooni. Sisuliselt käis tehing kahe Kaimanisaartel registreeritud firma, Coastal Baltica Holding Company ja Estonia Holding Ltd vahel, kusjuures kummagi ettevõtte omanike volitatud isikud on ühed ja samad inimesed. Nendeks on Jack C. Pester, Josephine E.A.; M. Sivirsky ning Steven A. Jacob van der Zwan (viimast on vahel asendanud ka Jacob van der Zwan).
    See on märk sellest, et sisuliselt oli aktsiamüügi puhul tegu iseendaga sooritatud tehinguga ehk teisisõnu viidi näilise müügiga firmast välja enam kui miljard krooni. Äripäeval puuduvad andmed, kas tehingu pealt midagi ka Eesti maksuameti arvele laekus.
    Vana E.O.S-i eksomaniku Coastal Baltica aktsiad jagunesid Coastal Corporation of Houston ning Baltica Finance N.V. vahel, mis on registreeritud vastavalt USA ja Hollandi maksuvabas piirkonnas. Uue E.O.S-i senise omanikfirma Estonian Holdingu enamusosanikuks on seesama Baltica Finance, mis nüüd loovutas oma osa Severstaltransile. Ka tänane uus omanik kasutas osaluse omandamiseks varifirmat, Küprosel registreeritud äriühingut Intercross Investments Ltd.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Enefit Connect kavatseb Harju Elektri tütarettevõttelt nõuda leppetrahvi
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Tööstuskontserni Harju Elekter tütarettevõte Energo Veritas OÜ ütles üles Enefit Connect OÜga sõlmitud raamlepingud, Enefit Connect kavatseb nõuda kahjutasu.
Mait Raava: tõhus juhtimisvahend, lühendiga TTK
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Venemaal pole naftagaasiga muud teha kui tuli otsa panna
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Venemaa Föderatsiooni naftaettevõtted peavad järsult suurendama kaasneva naftagaasi põletamist, ületades oluliselt riigis kehtestatud kehtestatud piirmäärasid, kirjutab Venemaa ärileht Kommersant.
Emöke Sogenbits: aga nii pikka jamade rodu pole ma oma elus veel näinud!
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits ettekannet Pärnu juhtimiskonverentsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.