• OMX Baltic0,1%267,65
  • OMX Riga−0,76%875,81
  • OMX Tallinn0,72%1 712,1
  • OMX Vilnius−0,02%1 039,65
  • S&P 5000,00%6 032,38
  • DOW 300,00%44 910,65
  • Nasdaq 0,83%19 218,17
  • FTSE 1000,34%8 315,32
  • Nikkei 2250,8%38 513,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,34
  • OMX Baltic0,1%267,65
  • OMX Riga−0,76%875,81
  • OMX Tallinn0,72%1 712,1
  • OMX Vilnius−0,02%1 039,65
  • S&P 5000,00%6 032,38
  • DOW 300,00%44 910,65
  • Nasdaq 0,83%19 218,17
  • FTSE 1000,34%8 315,32
  • Nikkei 2250,8%38 513,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,34
  • 24.01.05, 09:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Börsiülevaade: eestlased andnud Hansapanga aktsia tõusuga käest miljardeid kroone

Kui eestlaste osalus oleks Hansapangas sama suur kui viie aasta eest võiks me olla ligi viie miljardi krooni jagu rikkamad.
Ehkki ?oleks? on paha poiss tuleb tõdeda, et Hansapanga aktsia tõus läheb eestlastele üha vähem korda, kuna nende osalus panga omanikeringis muudkui väheneb.
Viimase viie aastaga on Eesti Väärtpaberikeskuse andmeil kohalike juriidiliste ja füüsiliste isikute osalus Hansapangas kahanenud 16,72%lt 6,59%ni.
Kuna Hansapanga turuväärtus on praeguseks tõusnud üle 50 miljardi krooni on eestlased oma osalusega kahandamisega kaotanud viie aastaga umbes 4,8 miljardit krooni Hansapanga aktsia tõusust.
Ühelt poolt võib spekuleerida, et kui eestlased poleks niipalju aktsiaid müünud siis poleks välismaiseid investorid saanud Hansapangas oma osalust tõsta ning aktsiaomanike ja huvitatute ring oleks väiksem. Ning aktsia ehk praegusest vähematraktiivsem ja madalamal tasemel.
Teisalt oleks aktsiate suurem defitsiit tähendanud ehk veelgi kõrgemat aktsiahinda kui praegu. Mine võta kinni.
Õnneks möödunud aastal olukord mõnevõrra paranes, kuna eestlaste osalus kahanes kõigest 0,47% võrra ehk saamata võis jääda veidi üle paarisaja miljoni krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 12:07
Tallinki keskkonnaalased jõupingutused kannavad vilja
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO jalajälge vähendada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele