Lennureisijate uued õigused lubavad lennu hilinemisel nõuda valuraha.
Tallinlane Maris broneeris KLM-lennufirma kaudu pileti Tallinnast Luksemburgi vahemaandumisega Amsterdamis. Vahemaandumisel selgus, et lõppkohta viiva lennu on firma üle broneerinud, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Olin just enne välismaal hotellitoas CNNi vaadates kuulnud, et lennureisijate õigused laienevad ning nüüd on võimalik saada hüvitist lennu hilinemise, ärajäämise või siis ülebroneeringu puhul,? meenutas Maris. ?Amsterdamis teatatigi kaheksale reisijale, et nemad jõuavad sihtkohta teisi lennuliini kasutades, mille tulemusel jõudsime Luksemburgi neli tundi hiljem.?
Kuna eestlanna oli 17. veebruaril jõustunud õigustest teadlik, küsis ta firmalt hüvitise kohta. ?Nende suhtumine oli selline, et pole kuulnud, pole näinud,? tõdes Maris. ?See ajaski kõige enam marru, et firmad sellest ise ei räägi. Tagasiteel saime hüvitise ? 250 eurot ? ikkagi kätte.?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eestisse jõudes kirjutas Maris oma seiklustest kolleegidele, et need teaksid enne suure reisihooaja algust oma õiguste eest seista. ?Vastuskirjadest selgus, et nii mitmedki kolleegid olid märtsis-aprillis lennukite hilinemise tõttu kannatanud. Näiteid oli nii SASi kui ka Finnairi kohta. SAS oli jätnud kliendid terveks ööks ootama,? kirjeldas Maris kolleegide kogemusi.
Hüvitise saamise õigus tekib kõigil reisijatel, kes on õigeaegselt registreerinud lendudele, mis väljuvad Euroopa Liidu liikmesriigi lennujaamast või sinna saabuvad. Rahalisele hüvitisele lisaks lasub lennufirmal kohustus reisijat toitlustada ning pakkuda majutust hotellis, samuti transporti ja sidevõimalusi.
Hüvitis tuleb maksta seitsme päeva jooksul sularahas, pangaülekandega, t?ekiga või reisija kirjalikul nõusolekul reisit?ekkides. Kui eelmainitud reisijate õigusi eiratakse, tuleks esitada kohe kaebus.