• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,43%6 612,75
  • DOW 300,08%45 872,02
  • Nasdaq 0,82%22 323,65
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,71
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,43%6 612,75
  • DOW 300,08%45 872,02
  • Nasdaq 0,82%22 323,65
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,71
  • 03.06.05, 08:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Eesti kombib võimalusi kosmoseteaduses

Ettevõtluse Arendamise SA (EAS) on tegemas esimesi samme selle suunas, et Eesti saaks Euroopa Kosmoseagentuuri (ESA) liikmeks.
?Meie huvi on see, et tuua kosmosetehnoloogia tellimusi Eesti ettevõtetele,? ütles EASi tehnoloogiadirektor Madis Võõras. ?Selle agentuuri või klubi, nagu nad ise nimetavad, puhul on vaja ära maksta liikmemaks. Kehtib põhimõte, et selle summa ulatuses, mis riik maksab kosmoseagentuurile, võib riik saada tellimusi. Ja mitte riigile, vaid firmadele, mis realiseerivad tellimusi, võtavad tööle inimesi ja teenivad kasumit.?
Võõras tõdes, et need võimalikud agentuuriga koostööfirmad on meil olemas, kuid ei soovinud nimesid nimetada, kirjutas Eesti Päevaleht.
?Soome üks koostööpartnereid on NOVO tarkvarafirma ning ega meie tarkvarafirmadki pole sugugi halval järjel,? nentis Võõras. ?Koostöövaldkonnad hakkavad Soomes pihta suhteliselt suuremõõtmeliste satelliidikorpuste valmistamisest ja lõpevad tarkvaralahendustega. Sinna vahele jäävad kõikvõimalikud aparaadid ja aparaadiosad. Meie katsume Eestis need firmad üles leida ja samas aru saada, mida ESA-l on vaja.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele