Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ürituse korraldaja vastutus ? kas kindlustada või mitte?
Otsus, kas kindlustada üritus või mitte, sünnib ainult ürituse korraldaja või ürituse tellija professionaalsest suhtumisest ja tahtest. Seaduslikku kohustust üritusi kindlustada ei ole.
Kelle riske kindlustus maandab ? korraldaja, külastajate või ürituse tehniliste allhankijate? Kõikvõimalike ürituste (nt kontsertide, kokkutulekute, firmapidude) korraldamisega seoses võib tekkida ettearvamatuid olukordi. Kui midagi läheb valesti, vastutab korraldaja nii ürituse külastaja, esineja, samuti ka nende perekonna ees.
Kui ürituse korraldaja kasutab ka erinevaid allhankijaid, siis on ta vastutav tellijate ja kolmandate isikute seadusest tulenevate rikkumiste eest.
Kas peakorraldaja saab end kaitsta ka allhankijate eksimuste eest? Vastutuskindlustuse lepinguga on võimalik eraldi kindlustada ka allhankijate poolt tehtud vead.
Miks peaks kindlustama? Korraldaja võib oma tegevusega aimamatult ohustada paljusid kohalviibijaid, ta võib jätta mõne olulise nüansi tähelepanuta ja külastajaga juhtub õnnetus. Näiteks võib õnnetus juhtuda ilustulestiku õhku laskmisel ja tekkida tulekahju. Samuti võib mõni pürotehnika osa tabada peol viibijat, tekitades raskete tagajärgedega kehavigastusi.
Samas võivad kahjusummad ürituse korraldajale üle jõu käia, mis halvemal juhul võib viia tegevuse lõpetamiseni. Üritustegevuse kindlustamine annab korraldajale kindluse ja aitab planeerida stabiilset äritegevust.
Mis on selle kindlustustoote nimi? Toote nimetus on vastutuskindlustus. Teenust pakkudes tuleb ette näha kõiki võimalikke selle osutamisest tulenevaid ohte. Kindlustusselts aitab teenuse osutajal kaaluda, milliseid nendest riskidest võiks maandada kindlustamise teel. Kindlustusjuhtumiks on korraldaja vastu esitatud varaline nõue kahjukannatanu (nt.tellija või külastaja) poolt.
Kelle poole pöörduda, kui tekib mõte või soov vastutuse kindlustamiseks? Kõikidesse kindlustusfirmadesse. Teine võimalus on helistada ja soovi korral tulevad kindlustusesindajad ise Teie juurde kindlustustoodet tutvustama.
Kui korraldaja ei oska või tal ei ole lihtsalt aega süveneda kindlustustingimustesse, siis keda on võimalik kasutada korraldaja nõustajana selles valdkonnas? Siin pole teist valikut. Kindlustustingimustega tutvumiseks peaks kindlustusvõtja aega leidma. Keerukamate küsimuste korral annavad nõu spetsialistid, kellel on pikaajaline kogemus riskide hindamisel.
Millist üritust kindlustada ja millist mitte? Mis on suurema riskiastmega üritus, kas 30 osalejaga väikefirma jõulupidu, 1000 osalejaga suvepäevad või 25 000pealine popkontsert lauluväljakul? Kindlustada on mõistlik alati, hoolimata sellest, millise üritusega on tegemist. Ka väiksema inimarvuga üritus nt firmapidu võib olla sama ohtlik kui massidele suunatud popkontsert. See sõltub paljuski ürituse iseloomust ja kohast. Mujalt maailmast on näiteid, kus ka ööklubides muusikakontserdi toimumise ajal on tekkinud laiaulatuslikke põlenguid ja kannatada ning surma saanud klubikülastajaid.
Milliseid korraldajapoolseid lähteandmeid on vaja pakkumise saamiseks? Riskihindamiseks on vaja korraldaja andmeid tema tegevuse kohta ning millise mastaabiga üritusega on täpsemalt tegemist. Kas üritus toimub siseruumides või on tegemist vabaõhuüritusega, kui suur on eeldatav külastajate arv, kas korraldaja pakub toitlustamis- või majutusteenust. Kas kasutatakse pürotehnikat või pakutakse külastajatele ohtlikke atraktsioone või ekstreemspordimänge jne. Ühesõnaga peab kindlustusfirma teadma iga pisematki detaili, mis võib ürituse tellija ohtu seada.
Kui kaua võtab aega kindlustuspakkumise vormistamine? Üldjuhul pakkumise vormistamine ei ole aeganõudev protsess.
Milliste kuludega ürituse kulu- või äriplaani koostamisel peaks korraldaja või ürituse tellija arvestama kindlustuslepingu sõlmimisel? Kindlustusmakse sõltub ürituse iseloomust, valitud kindlustustingimustest ja valitud kindlustussumma ning omavastutuse suurusest.
Kas kindlustusmaksed on käibemaksustatavad või mitte? Kindlustusmaksetelt käibemaksu ei arvestata.
Kuidas peaks käituma kahjujuhtumi korral? Lepingu olemasolul peab korraldaja kahjujuhtumi toimumise korral kindlasti teavitama võimalikust tulenevast nõudest kindlustusandjat. Juba esitatud nõude korral võtab kindlustusselts edasise asjaajamise enda kanda ja ürituse korraldaja saab keskenduda oma põhitegevusele.
Kindlustatu raha ja närve aitavad säästa kindlustusseltsi spetsialistid, vajadusel kaasatakse protsessi ka advokaate ja eksperte. Kindlustusmakse sees on juba arvestatud õigusabi- ja kohtukulud ning kahjujuhtumi korral kuuluvad need kulutused samuti hüvitamisele.
Kas korraldaja peab üritusel osalejaid kindlustuskaitse olemasolust teavitama? Osalejate informeerimine ei ole kohustuslik, kui just mõni lepingupartner seda ei nõua. Kindlasti tekitab külastajatele turvatunnet teadmine lepingu olemasolust. Võib öelda, et üheks oluliseks usaldusväärsuse näitajaks ürituse korraldamisel nii külastajatele kui ka äripartneritele on just vastutuskindlustuse lepingu olemasolu.
Kas ürituse kindlustamine on kohustuslik? Seaduslikku kohustust üritust kindlustada ei ole.