• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskerakonna ja K-kohukese juhtum

    Oktoobris, enne kohalike omavalitsuste valimisi, põhjustasid kõneainet K-nimeline kohuke ning Keskerakond.
    Nimelt olid äravahetamiseni sarnased Keskerakonna ja uue kohukese logo, mõlema nn identiteeti kannavad rohelisel taustal asuvad K-tähed. Avalikkus tõlgendas kohukesereklaami Keskerakonna imgoreklaamina.
    Keskerakonna kauaaegse koostööpartneri, reklaamiagentuuri Idea tehtud K-kohukese kampaania polnud reklaamispetsialistide hinnangul midagi muud kui osa Keskerakonna valimiskampaaniast.
    Reklaamiagentuuri Ecwador juht Heily Aavik nentis sügisel, et see on suhteliselt alatu trikk, mis iseenesest ju pole seadusega keelatud ka. ?Siiski arvan ma, et iga idioot saab aru, mille jaoks see tehtud on,? ütles Aavik.
    Kontuur Leo Burnetti juhi Jane Oblikase hinnangul kasutatakse kampaaniaga julmalt ära reklaami ja tootjaid. ?See kokkulepe on nii läbinähtav ja piinlik. Minu meelest oleks Keskerakond võinud selja sirgu lüüa ning öelda: jah, tegime küll,? lausus Oblikas. ?Kui reklaami tavalise inimesena näen, siis ei tärka küll kohe pähe, et tegu on kohukese reklaamiga. Seal pole isegi kohukest peal! Nad kahjustavad sellega kogu reklaamitööstuse mainet. See võtab ära igasuguse isu valima minna.?
    Reklaamiagentuuride liidu juht Rein Iida märkis, et välireklaam on suunatud massidele ja normaalse tähelepanelikkuse juures seostub see reklaam Keskerakonnaga. Põhjuseks on pikaajaliselt Keskerakonna kasutuses olnud visuaalse sümboolika kasutamine reklaamplakatitel, lausus Iida.
    Reklaamiagentuuri Idea juht Mark Eikner kinnitas, et seost Keskerakonnaga kampaanial kindlasti pole.
    ?Nad ei pretendeeri K-tähe ainuõigusele, nagu nad ka ise välja ütlesid, ega ka rohelise värvi ainuõigusele. Poliitilist tooni on kampaaniates varemgi kasutatud. Res Publica loeb Limpa reklaamile teksti ja... Ma arvan, et see pole esimene kord, kui poliitilist tausta ära kasutatakse,? väitis Eikner.
    ASi Kohuke Eesti müügijuht Jüri Kambura ütles, et K-täht K-kohukese nime ees viitab ettevõtte brändile. ?Tahame tarbijale meelde tuletada kohukese brändi ja K-kohuke kuulub meie tootesarja,? ütles Kambura.
    AS Kohuke on Tallinna Piimatööstuse tütarfirma. Tallinna Piimatööstuse üks omanik on Oliver Kruuda, kes oli Keskerakonna suurtoetaja ka möödunud kohalike valimiste ajal.
    Tookord annetas Kruuda Keskerakonnale miljon krooni, Keskerakonna mõjusfääris olev politseiamet aga sai varsti pärast seda endise Kalevi kommivabriku hoone rentnikuks. See rendileping toob Oliver Kruudale aastas sisse miljoneid kroone.
    Õiguskantsler Allar Jõks nentis novembris, et kohukesereklaamide näol on tegu ilmse poliitilise reklaamiga, millega kombatakse teadlikult lubatava käitumise piire.
    Kohukesekampaania valiti aasta leidlikemaks turundusnipiks.
    Tarbijakaitse aga karistas reklaami tootjat ja avalikustajat ASi Idea AD reklaamiseaduse rikkumise ehk eksitava reklaamikampaania eest 25 000 krooni suuruse rahatrahviga.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tegelikult oleme me eriolukorras – käitugem siis vastavalt
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Reklaamimüügi TOPi võitja: olime valmis suuremaks kukkumiseks
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Äripäeva reklaamimüügi TOPi võitis Postimees Grupp, mille müügidirektori Taavi Lätti sõnul oldi eelmisel aastal valmis suuremaks kukkumiseks, kuna reklaamimüük sai koroonakriisist tugevalt pihta.
Fotod: varju hoidnud ERIALi niiditõmbajad astusid kohtu ette
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.
Kohe algab Hoiu-laenuühistuga ERIAL seotud isikute kriminaalasjas esimene sisuline arutelu.