Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskerakonna ja K-kohukese juhtum

    Oktoobris, enne kohalike omavalitsuste valimisi, põhjustasid kõneainet K-nimeline kohuke ning Keskerakond.
    Nimelt olid äravahetamiseni sarnased Keskerakonna ja uue kohukese logo, mõlema nn identiteeti kannavad rohelisel taustal asuvad K-tähed. Avalikkus tõlgendas kohukesereklaami Keskerakonna imgoreklaamina.
    Keskerakonna kauaaegse koostööpartneri, reklaamiagentuuri Idea tehtud K-kohukese kampaania polnud reklaamispetsialistide hinnangul midagi muud kui osa Keskerakonna valimiskampaaniast.
    Reklaamiagentuuri Ecwador juht Heily Aavik nentis sügisel, et see on suhteliselt alatu trikk, mis iseenesest ju pole seadusega keelatud ka. ?Siiski arvan ma, et iga idioot saab aru, mille jaoks see tehtud on,? ütles Aavik.
    Kontuur Leo Burnetti juhi Jane Oblikase hinnangul kasutatakse kampaaniaga julmalt ära reklaami ja tootjaid. ?See kokkulepe on nii läbinähtav ja piinlik. Minu meelest oleks Keskerakond võinud selja sirgu lüüa ning öelda: jah, tegime küll,? lausus Oblikas. ?Kui reklaami tavalise inimesena näen, siis ei tärka küll kohe pähe, et tegu on kohukese reklaamiga. Seal pole isegi kohukest peal! Nad kahjustavad sellega kogu reklaamitööstuse mainet. See võtab ära igasuguse isu valima minna.?
    Reklaamiagentuuride liidu juht Rein Iida märkis, et välireklaam on suunatud massidele ja normaalse tähelepanelikkuse juures seostub see reklaam Keskerakonnaga. Põhjuseks on pikaajaliselt Keskerakonna kasutuses olnud visuaalse sümboolika kasutamine reklaamplakatitel, lausus Iida.
    Reklaamiagentuuri Idea juht Mark Eikner kinnitas, et seost Keskerakonnaga kampaanial kindlasti pole.
    ?Nad ei pretendeeri K-tähe ainuõigusele, nagu nad ka ise välja ütlesid, ega ka rohelise värvi ainuõigusele. Poliitilist tooni on kampaaniates varemgi kasutatud. Res Publica loeb Limpa reklaamile teksti ja... Ma arvan, et see pole esimene kord, kui poliitilist tausta ära kasutatakse,? väitis Eikner.
    ASi Kohuke Eesti müügijuht Jüri Kambura ütles, et K-täht K-kohukese nime ees viitab ettevõtte brändile. ?Tahame tarbijale meelde tuletada kohukese brändi ja K-kohuke kuulub meie tootesarja,? ütles Kambura.
    AS Kohuke on Tallinna Piimatööstuse tütarfirma. Tallinna Piimatööstuse üks omanik on Oliver Kruuda, kes oli Keskerakonna suurtoetaja ka möödunud kohalike valimiste ajal.
    Tookord annetas Kruuda Keskerakonnale miljon krooni, Keskerakonna mõjusfääris olev politseiamet aga sai varsti pärast seda endise Kalevi kommivabriku hoone rentnikuks. See rendileping toob Oliver Kruudale aastas sisse miljoneid kroone.
    Õiguskantsler Allar Jõks nentis novembris, et kohukesereklaamide näol on tegu ilmse poliitilise reklaamiga, millega kombatakse teadlikult lubatava käitumise piire.
    Kohukesekampaania valiti aasta leidlikemaks turundusnipiks.
    Tarbijakaitse aga karistas reklaami tootjat ja avalikustajat ASi Idea AD reklaamiseaduse rikkumise ehk eksitava reklaamikampaania eest 25 000 krooni suuruse rahatrahviga.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Rakvere gasell: suvel jooksevad kliendid meid pikali
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
USA järelevalve hoiatab: Vene oligarhid üritavad kinnisvara osta
USA valitsusagentuur hoiatab, et oma vara peitvad Vene rikkurid üritavad hankida kirjude skeemide kaudu rahavoogu pakkuvat kommertskinnisvara.
USA valitsusagentuur hoiatab, et oma vara peitvad Vene rikkurid üritavad hankida kirjude skeemide kaudu rahavoogu pakkuvat kommertskinnisvara.

Olulisemad uudised

Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.