Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Staar tähendab suurele peole kindlat valikut

    Eesti firmapidudel enimnõutud ansamblite TOPis on üritusturundusfirma WOW Events OÜ juhataja Olavi Ruhno sõnul umbes kümme ansamblit. Populaarsemad neist Smilers, Kala, Apelsin, Lehmakommionud ja Lament.
    "Firmad valivad tuntud ansamblid sellisel juhul, kui sündmusel osaleb palju rahvast, kelle muusikalisi eelistusi on raske määratleda," selgitas Ruhno.
    Väiksematele sündmustele soovitakse tihti vähemtuntuid, kuid publikule meelepäraseid ansambleid.
    PNG OÜ meeskonda kuuluva Jüri Peetsoni sõnade kohasel on firmapeod juba oma loomult väga erinevad ja erisuguste eesmärkidega.
    "Mõnikord piisab Lõõtsamees Jussist, teinekord ravib Valeri Leontjev koos ansambli, tsirkuse ja ülelendava lennukiga," ütles Peetson. Seetõttu ei saagi tema arvates tegelikult populaarsemate firmapidude esinejate nimekirja koostada.
    "Maitsed, soovid ja võimalused on meie väikesel kodumaal sedavõrd erinevad, et esikoha võib hõivata kaheliikmeline laiemale üldsusele tundmatu ansambel Jõhvist," jutustas Peetson, kelle väitel platseerub ihaldatud firmapeo moosekandiks kõrgelt pärjatud popmuusik.
    Loomulikult tuleb populaarsemat artisti esinema soovides arvestada enamasti ka suuremate väljaminekutega.
    Olavi Ruhno hinnangul võivad populaarsemate esinejate honorarid jääda 15 000 ja 40 000 krooni vahele ning jõulupidudel lisandub hinnale veel umbes 3000 kuni 10 000 krooni.
    "Selle raha eest toimub esinemine tavaliselt neli korda 45 minutit," selgitas Ruhno.
    Eraldi tasub alati täpsustada, kas helitehnika sisaldub hinnas. Tihedamal ajal, nagu näiteks jõulupidude ajal, on raske saada ansamblit mängima pikemalt, sest kõik tahavad ennast vormis hoida, et ka järgmistel sündmustel kvaliteetselt esineda.
    Jüri Peetsoni sõnul on aga honorarid puhtalt kokkuleppe küsimus. "Olen kindel, et sõltuvalt ürituse eesmärgist algavad ka meedias väljaöeldud kõrgeimate esinemishindadega artistide-ansamblite honorarid nullist," seletas Peetson.
    Suur koosseis, tehnilised vajadused, esinemise aeg ja koht kujundavad esineja hinna. Peetsoni sõnul on õnneks lõppenud aeg, mil artistid, kuuldes telliva ettevõtte nime, lappasid materjali - kasumiaruanne, omanikering, autoregistrikeskus - ning teatasid vastavalt hangitud informatsioonile koostöötamise hinna.
    Nagu ka muudel aladel, on siingi välja kujunenud hooajad, mil kliente rohkem, seda tuleks silmas pidada ka ettevõtte ürituse korraldamisel. Suvepäevade hooaeg on juunist septembrini, jõulupidude ja aasta käivitamispidude hooaeg detsembrist jaanuarini.
    "Vahepeal on talvepäevade korraldamise aktiivsem periood jaanuari lõpust märtsini. Ligi 70% sündmustest langeb mainitud hooaegadesse," selgitas Olavi Ruhno.
    Jüri Peetson toob näite, kuidas ansambli hind võib tõusta ka väljaspool hooaega. Kui on korraldatud konkurss mõnele üritusele esineja leidmiseks, siis hiljem hakkavad kõik agentuurid just seda võiduansamblit tellima. Seega ka hind kohe tõuseb, sest esineja tundub olevat populaarne.
    Esinejaid tuleb alati vaadata ürituse spetsiifikast lähtuvalt, kuid hooaja eelistustest kõneldes märgiks kindlasti ära Tanel Padari, kes on üks nõutumaid esinejaid.
    Kiire ja tormilise tähelennu on teinud Chalice, kelle kava koos Tõnis Mäega on üks kevade hitte. Mis ei tähenda aga tuntud ja teatud tegijate kadumist - Smilersi, Inese, Lamendi, Noorkuu jt kaasamine on endiselt kindla peale minek.
    Sõnalise osa meistritest on jõuliselt tagasi Hendrik Normann, keda samuti viimastel aastatel palju firmaüritustele soovitakse.
    Viimane trend on, et pidu ehitatakse üles mingile teemale. Bändide koha pealt saab öelda, et TOP-kümnesse kuuluvad Ines, Kala, Lament, Rock Hotel, Apelsin, Tanel Padar ja The Sun, Henrik Sal-Saller. Viimasel ajal küsitakse ka Blindi.
    Viimase aja trend on liikumas sinnapoole, et otsitakse midagi erilist nagu näiteks hevibände vms (sest teised on juba äraleierdatud ja liialt tuntud). Oleneb ka firma eelarvest: kas soovitakse kutsuda mingi tuntud/kallis bänd või soovitakse teha selle asemel mitmekülgne programm.
    Autor: Maria Rähn
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA turg lõpetas aprilli languses, kuid kanepiaktsiatel oli võidukas päev
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Teisipäevane kauplemispäev lõppes turu üldise langusega, tähistades 2024. aasta halvimat kuud, mil oma väärtust kaotasid suurimad aktsiaindeksid, toornafta ja kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Märtsis tegi jaekaubandus vähikäiku
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.