Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nuovo Ducato - Sono Italiano!

    Eelmisel nädalal esitles Fiat Torinos suurkaubikute üht lipulaeva - Ducatot. Viimasest samaväärsest uuendusest on möödas ei rohkem ega vähem kui kaksteist aastat.
    Ducato kolmanda põlvkonna väljaarendamine võttis Fiatil küll kõvasti aega, aga kaua tehes jõutakse ka reeglina hea tulemuseni.
    Põhiküsimuseks oli, kas ja kui palju on uues masinas itaallaste loomingut ning kui suur osa selles on prantslastel ehk PSA grupil (Citroen, Peugeot).
    Tuleb tunnistada, et väliskujult on tunda prantslaste joont, seest aga on tegu ikkagi itaallasega. Tegelikult on uus Ducato ikka läbi ja lõhki Itaalia poeg ja seda kõige paremas mõttes. Ta on tragi, temperamentne, kuulekas, tüüp, kes vahest hilineb, kuid mitte tihti.
    Ducato peaks meeltmööda olema ka janustele. Nimelt peidab armatuur endas panipaika-minikülmkappi, kuhu saab jahtuma panna 1,5 liitri suuruse pudeli kas siis veega või tööpäeva lõpus, kui enam rooli istuda pole vaja, pudeli õlle.
    Panipaigad asuvad kõik käe- jala juures, ka ergonoomikas pole apsakaid. Salongimaterjalid on eeskujulikud.
    Asi, mis küll häiris, oli see, et minul kui paremakäelisel oli imelik vasaku käega käsipidurit peale tõmmata.
    Mõeldud on ka selle peale, kuidas koormaga kallakul sujuvalt võiks startida. Nn hill brake hoiab masinat kaks ja pool sekundit tagasi vajumast. See on piisav aeg, et ka kõige kobamadki juhid saavad kenasti kohalt ära.
    Võrreldes vana mudeliga on salong teinud läbi mitmeid muudatusi. Kõige tähtsam on vahest see, et tuntavalt on parandatud istmeasendit - istmikualune on viidud sellise nurga alla, kus nii juhil kui ka kõrvalistujal jalad väsima ei kipu.
    Samuti pakuvad istmed piisavalt külgmist tuge, eriti oli see tunda ringristmikel, mis teadupärast on Itaalias omaette nähtus. Nagu ka kogu liiklus.
    Puuduvad sellised asjad nagu sõidurajad, igaüks sõidab seal, kus heaks arvab. Seega tuli mõnikord jälgida mitte niivõrd märke, vaid sõitjate voolu.
    Paremaks on läinud ka nähtavus, seda eriti ettesuunas. Praktiliselt on võimalik vaadata otse masina nina ette.
    Masina välimuses oli üks nüanss, mis mulle isiklikult ei meeldinud - need olid esituled. Minu jaoks meenutasid need tuulest viidud silmadega eurooplast, kes pärast pikka ilma kiivrita ning prillideta sõitu motika pealt maha on astunud, et tänavkohvikus üks õlu võtta. Tuled tuledeks.
    Palju on mõeldud ka praktilistele lahendustele, mis näiteks annab minu hinnangul uuele Ford Transitile silmad ette.
    Kaubaruumi tagumised uksed on avatavad ka 270 kraadi, laadimiskõrgus on toodud madalamale kui kunagi varem - 53 sentimeetrit. Vähe sellest, laadimiskõrgust nii tagant kui ka küljelt on võimalik ka vähendada.
    Ducato on kasvanud ka suureks, sõna otseses ja kaudses mõttes. Otseses mõttes on lisa tulnud nii pikkuses, laiuses kui ka kõrguses, mis iseenesest mõista tähendab pikemat telgedevahet ning sellest johtuvalt ka suuremat kaubaruumi.
    Üldse on võimalik masinaid valida kolme teljevahega ning nelja erineva pikkusega. Kaubaruumi mahud jäävad 8-17 kuupmeetri vahemikku ning kandejõud tonnist kahe tonnini.
    Suurenenud mõõtmed peaksid tähendama kaalult raskemat masinat, kuid nii pole see mitte - kaal on jäänud samaks. Kuidas see siis võimalik oli?
    Masinas on kasutatud senisest kergemaid detaile, seda just kaubaruumi ümbritseva osas. Kohad, mis turvalisuse seisukohalt eriti olulised, on varustatud tugevamate detailidega.
    Palju see kõik maksab, täpselt teada ei ole.
    Uus Ducato sai lisaks välimusele ka kolm uut mootorit.
    Kõige lahjem variant on 2,2-liitrine common rail diiselmootor. Lisaks on valikus veel 2,3- ja 3,0-liitrine mootor.
    Enne olid Ducato valikus 2-, 2,3- ning 2,8-liitrised diiselmootorid. Vaatamata sellele, et mootorite litraaž on suurenenud, saavutati varasemast 16% suurem kütusekulu kokkuhoid. Keskmine kütusekulu jääb uuel Ducatol seega seitsme liitri piiridesse saja kilomeetri kohta. Näit ise on segmendi madalaim.
    Ennekõike saavutati kütuse kokkuhoid aerodünaamika arvel, kuigi idee kohaselt peaks masina mõõtmete suurenemine endaga kaasa tooma kõrgema kütusekulu.
    Aga tänu pikki teste tuuletunnelis õnnestus jõuda tulemuseni, mis võimaldaski vähendada tuuletakistust. Seetõttu on tublisti muutunud ka Ducato esiosa.
    Kuigi uut Ducatot hakatakse müüma esialgu vaid esikveolisena, andsid Fiati juhtkonna liikmed mõista, et aja möödudes tullakse turule ka nelikveolise masinaga. Lähiajal see siiski ei juhtu.
    Kuna kaupa tellitakse üha sagedamini väiksemates kogustes, aga senisest tihedamini, on kommertsveokite segmendis kõige enam nõutavateks masinateks kujunemas kuni 3,5tonnised veokid. Lisaks toimub enamik väiksemate kaubakoguste transporti linna sees, mis annab väiksematele masinatele selge eelise.
    Järjest olulisemaks on muutunud kiirus ning kaupade kättetoimetamine õigel ajal. Fiati juhtkond loodab kahe järgneva aastaga tõsta Ducatode müüki maailmas viiendiku võrra.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Rootsi majandus kahanes esimeses kvartalis ootamatult
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.
Rootsi sisemajanduse koguprodukt kahanes esimeses kvartalis varasema kvartaliga võrreldes 0,1 protsenti ja eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1,1 protsenti, teatas riigi statistikaamet.
Kaubanduse palga TOP: parim palk küünitab 7000 euro poole
Jaekaubanduse parima palga maksjad tegelevad kõik autodega, tabeli tipus on tänavu haagisemüüja Schmitz Cargobull Eesti, kus keskmine palk küündis peaaegu 7000 euroni.
Jaekaubanduse parima palga maksjad tegelevad kõik autodega, tabeli tipus on tänavu haagisemüüja Schmitz Cargobull Eesti, kus keskmine palk küündis peaaegu 7000 euroni.