Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raskustes Ford vähendab hulgaliselt töökohti
Ford on hädas kõrgete kütusehindadega, mis kahandavad märgatavalt autotootja kõige kasumlikumate mudelite (kastiga sõiduautod ja sportautod) populaarsust, kirjutas Bloomberg.
Samuti seisab Ford vastamisi aina kasvava konkurentsiga, mida eelkõige pakuvad madalate tootmiskuludega Aasia autotootjad, nagu näiteks Toyota, kes on suutnud turule tuua väikese kütusevajadusega aina paremat vastuvõttu leidvad autod.
"Klientide nõudlus kütust säästvate sõidukite järele on püsivam, kui me ootasime," ütles Fordi tegevdirektori asetäitja Mark Fields ning lisas, et eelistab olukorra lahendamiseks midagi ette võtta, mitte loota, et asjad muutuvad samasuguseks, nagu nad olid enne.
Pärast esimese poolaasta 1,44 miljardi USA dollari (17,5 mld Eesti krooni) suurust kahjumit ja oodatust väiksemat käivet juulis peab Fordi juht Bill Ford jr kiiremini leidma kulude kokkuhoidmise võimalusi.
"Asjad halvenevad, enne kui lähevad uuesti paremaks," kommenteeris autotootja olukorda finantsfirma Burnham Securities Inc. analüütik David Healy ning lisas, et kõik Fordi kohta avaldatud kasumiprognoosid on praeguseks sisuliselt kasutud.
Töökohtade vähendamise kava näeb lähiajal ette tervelt 16% nn valgekraede koondamist ning aastaks 2012 tahetakse Põhja-Ameerikas kaotada koguni 30 000 töökohta. Samuti kavatsetakse samaks ajaks sulgeda 14 tehast.
Põhja-Ameerika suuruselt teine autovalmistaja on kulusid ka varem kärpida üritanud. Eelmise aasta teises kvartalis pakkus ettevõte oma varasid müügiks ja saatis hulga töötajaid ennetähtaegselt pensionile, samuti koondati inimesi aasta teises pooles. Selle aasta jaanuaris on ettevõte restruktureerimise käigus töökohti vähendanud juba umbes 4000 võrra.
"Kokkuvõttes on Ford eelmise aasta juunist kuni selle aasta esimese kvartali lõpuni kahandanud USA palgatööjõu-kulusid üle 15%," viitas firma eelnevatele ponnistustele Fordi esindaja Marcey Evans.
Kulude kärpimise kõrval oleks Fordil konkurentsis püsimiseks kindlasti viimane aeg mõelda ka kütusesäästlike mudelite arendamise ja tootmise peale.