Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Milline tulevikuauto on kõige rohelisem?
Novembri lõpus toimuval Los Angeles Auto Show'l auhinnatakse ökosõbralike autode loojaid. Võistlusest võtavad osa sellised nimekad autotootjad nagu General Motors, Volkswagen, Toyota ja Honda, kirjutas
CNNMoney.com.
Võistluse reeglite kohaselt peavad kõik autod olema viie aasta pärast täielikult ümbertöödeldavad ja võimalikult vähe keskkonda kahjustavad. Et täita keskkonnasaaste minimeerimise reeglit, on mõned autod näiteks võimelised sõitmise ajal õhku puhastama. Siiski on enamik võistlusele esitatavate autode kavandeid praegu tuntud tehnoloogiatega teostamatud.
Näiteks on General Motorsi välja pakutud Hummer O2 kerepaneelid täidetud vetikatega, mis fotosünteesivad CO2 puhtaks hapnikuks samamoodi, nagu puhastavad õhku taimed. Kui masin on pargitud, voldivad kerepaneelid ennast lahti, et püüda rohkem päikesevalgust. O2 on tehtud 100% ümbertöödeldud alumiiniumist.
BMW Mini Biomoke keresse on aga istutatud palmipuuseemned, mis hakkavad idanema pärast seda, kui autokere pärast tema kasuliku elu lõppu komposteeritakse. Biomoke on Mini Moke'i tulevikuversioon, 60ndatel ehitatud Mini džiibi sarnane maastur.
Volkswagen Nanospyder koosneb mikromasinatest, mis suudavad ennast lahti võtta ja uuesti kokku panna. Avarii korral paigutavad autoraami osad ennast ringi ja aitavad nii kokkupõrke mõju vähendada.
2020 LeMans töötab veel leiutamata kütuseelemendil ja on valmistatud tugevatest ülikergetest täielikult taaskasutavatest materjalidest. Vesinikust kütuseelementi testitaks LeMansi 24tunnisel sõidul, sellest ka sõiduki nimi.
Audi Dynamic Space Frame on aerodünaamiline ämblikusarnane sportauto. Auto voolikud ja juhtmed on raami integreeritud, kasutatakse hüdraulilist ajamit traditsioonilise kardaanvõlli asemel.
Kaheistmelisel Honda Extreme'il on meekärjesarnane polükarbonaadist šassii, mis võimaldab auto kere stiili muuta. Šassii on viie aasta pärast ümbertöödeldav.
Kia Sandstorm on biodiislikütuse ja elektrimootori jõul toimiv hübriidkõrbepagi. Autol on päikese jõul toimiv jahutus ja sisse ehitatud eemaldatavad prügikastid. Kerepaneele saab ümber paigutada, et anda autole uus välimus.
Mercedes-Benz Recyt viib aga edasi neljasilindriline biodiislimootor. Kahjustatud kerepaneele saa lihtsalt eemaldada ja ümber töödelda. Disainerite sõnul saab kereosadest ideaalse lõkketule.