• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.11.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milline tulevikuauto on kõige rohelisem?

Novembri lõpus toimuval Los Angeles Auto Show'l auhinnatakse ökosõbralike autode loojaid. Võistlusest võtavad osa sellised nimekad autotootjad nagu General Motors, Volkswagen, Toyota ja Honda, kirjutas CNNMoney.com.
Võistluse reeglite kohaselt peavad kõik autod olema viie aasta pärast täielikult ümbertöödeldavad ja võimalikult vähe keskkonda kahjustavad. Et täita keskkonnasaaste minimeerimise reeglit, on mõned autod näiteks võimelised sõitmise ajal õhku puhastama. Siiski on enamik võistlusele esitatavate autode kavandeid praegu tuntud tehnoloogiatega teostamatud.
Näiteks on General Motorsi välja pakutud Hummer O2 kerepaneelid täidetud vetikatega, mis fotosünteesivad CO2 puhtaks hapnikuks samamoodi, nagu puhastavad õhku taimed. Kui masin on pargitud, voldivad kerepaneelid ennast lahti, et püüda rohkem päikesevalgust. O2 on tehtud 100% ümbertöödeldud alumiiniumist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

BMW Mini Biomoke keresse on aga istutatud palmipuuseemned, mis hakkavad idanema pärast seda, kui autokere pärast tema kasuliku elu lõppu komposteeritakse. Biomoke on Mini Moke'i tulevikuversioon, 60ndatel ehitatud Mini džiibi sarnane maastur.
Volkswagen Nanospyder koosneb mikromasinatest, mis suudavad ennast lahti võtta ja uuesti kokku panna. Avarii korral paigutavad autoraami osad ennast ringi ja aitavad nii kokkupõrke mõju vähendada.
2020 LeMans töötab veel leiutamata kütuseelemendil ja on valmistatud tugevatest ülikergetest täielikult taaskasutavatest materjalidest. Vesinikust kütuseelementi testitaks LeMansi 24tunnisel sõidul, sellest ka sõiduki nimi.
Audi Dynamic Space Frame on aerodünaamiline ämblikusarnane sportauto. Auto voolikud ja juhtmed on raami integreeritud, kasutatakse hüdraulilist ajamit traditsioonilise kardaanvõlli asemel.
Kaheistmelisel Honda Extreme'il on meekärjesarnane polükarbonaadist šassii, mis võimaldab auto kere stiili muuta. Šassii on viie aasta pärast ümbertöödeldav.
Kia Sandstorm on biodiislikütuse ja elektrimootori jõul toimiv hübriidkõrbepagi. Autol on päikese jõul toimiv jahutus ja sisse ehitatud eemaldatavad prügikastid. Kerepaneele saab ümber paigutada, et anda autole uus välimus.
Mercedes-Benz Recyt viib aga edasi neljasilindriline biodiislimootor. Kahjustatud kerepaneele saa lihtsalt eemaldada ja ümber töödelda. Disainerite sõnul saab kereosadest ideaalse lõkketule.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele