• OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 500−0,29%6 101,24
  • DOW 30−0,32%44 424,25
  • Nasdaq −0,5%19 954,3
  • FTSE 100−0,73%8 502,35
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,75
  • OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 500−0,29%6 101,24
  • DOW 30−0,32%44 424,25
  • Nasdaq −0,5%19 954,3
  • FTSE 100−0,73%8 502,35
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,75
  • 09.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vahetatava konteineriga saab kiirema transpordi

Konteinerid jaotatakse kolmeks.
Esimesse gruppi kuuluvad tavalised ehk kuivlastkonteinerid, teise külmutus- ehk reeferkonteinerid ning kolmandasse erikonteinerid.
Vahetuskere, mida nimetatakse ka swap-body-konteineriks, on ehitatud mehaanilist tugevust silmas pidades ainult sõidukil vedamiseks.
Seda on võimalik sõidukitelt maha võtta ja uuesti laadida sõidukil asuvate seadmete ning selle enese toendite abil, samas ei saa teda virnastada.
Siiski ei ole suhteliselt kõrge hinna ja piiratud mahtuvuse tõttu nende kasutamine Eestis veel kuigivõrd levinud.
Vahetuskerede ehk swap-body-konteinerite abil on autot võimalik koorma laadimise ajal muuks otstarbeks kasutada.
Seetõttu aitab swap-body vähendada kulusid ja kasvatada efektiivsust.
Vahetuskerega konteinereid on väga sobiv kasutada näiteks ukselt uksele teenuse täispaketi pakkumiseks suuremat sorti kaubasaadetiste puhul, mis on spetsiaalselt konstrueeritud veoste veoks auto-, raudtee- või jõe/meretranspordiga ilma veost vahepeal välja laadimata. Vahetuskerekonteinerite kasutamine aitab piisavalt oskusliku planeerimise korral tagada iga sõiduki maksimaalse koormatuse.
Cargohunters ASi tegevdirektori Urmas Nimmerfeldti sõnul on swap-body-konteinerid mõeldud eelkõige suurtesse logistikatööstustesse, mis vajavad riikidevahelist transporti.
"Selle lahenduse abil on võimalik meritsi transport ilma kraanat kasutamata," selgitab ta.
"Auto toob kauba sadamasse kohale, seal laaditakse treileri peale ja teisel pool, sihtkohas, jälle maha," lisab ta.
Eestis kasutatakse Nimmer-feldti sõnul laialdasemalt siis-ki tavalist merekonteinerit.
"Täpset hinnavahet ei oska välja tuua, aga merekonteineri puhul on saatmine siiski tunduvalt odavam," kinnitab ta. "Swap-body on ikka spetsiifilisem asi ja nõuab spetsiaalset autotransporti."
Beweship Eesti ASi logistik Raivo Sikk kinnitab, et Beweship Eestis on kasutusel üks swap-body-konteiner, mida kasutatakse projektivedudel.
"Swap-body-konteinerid on mobiilsed ja nende jalgu saab nii-öelda kõhu alt välja tõmmata," räägib Sikk.
"Peamiselt kasutatakse neid kolimistel ja suurematel rahvusvahelistel vedudel," lisab ta.
Ka Sikk on veendunud, et swap-body-tüüpi konteinerid ei ole Eestis väga levinud.
"Tavaliselt opereeritakse siiski furgoonautode ja lihtsate konteineritega," selgitab ta. "Ei oska küll nimetada firmat, kes kasutaks üksnes swap-body'sid."
DHL Estonia turundusjuht Elar Killumetsa sõnul kasutab nende ettevõte swap-body'sid grupikauba liikluses Eesti, Läti ja Leedu vahel.
"See on igapäevaste väljumistega liiklus, kus õhtuti väljuvad Tallinnast ja Vilniusest autod kahe swap- body'ga," selgitab Killumets.
"Tallinna autos on ühes swap'is Lätti ja teises Leetu minevad kaubad. Autod kohtuvad öösel Riias, kus swap-body'id vahetatakse ning Tallinna tagasi tuleb auto juba Läti ja Leedu kaupadega."
Killumets tõdeb, et DHL Estonia puhul otseselt swap body't ja konteinerit võrrelda ei saagi.
"Aga sellise kasutamise juures on meie jaoks swap-body'de eeliseks kiirus kaupade edastamisel Balti riikide vahel ning grupikauba käitlemise lihtsus ümberlaadimistel terminalides," räägib Killumets.
"Kui swap-body puudustest rääkida, siis selleks on eelkõige tema piiratud mahutavus," ütleb ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:31
ESG – midagi enamat kui mood
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele