Kui seni on Eesti ettevõtted kasutanud
KredExi laenukäendust eelkõige investeeringute teostamiseks, nagu uute seadmete
või hoonete soetamine, siis viimasel ajal kasutatakse käendust üha enam ka
ettevõtete või kaubamärkide ostmiseks.
KredExi äriklientide toodete divisjoni juhi Jako Kruuse sõnul on paljud Eesti ettevõtted jõudnud oma arengutsükli teise faasi, kus otsitakse uusi võimalusi edasiseks kiireks kasvuks. „On jõutud arusaamale, et turuosa kasvatamiseks ei piisa sageli ainult seadmete vahetamisest ja uute hoonete ehitamisest. Selleks, et tagada ettevõtte jätkusuutlikus, otsitakse üha enam võimalusi konkurentide ja sarnasel tegevusalal tegutsevate ettevõtete ülesostmiseks või nendega ühinemiseks, olgu siis Eestis või väljaspool,” märkis Kruuse.
Ühe viimase aja näitena võib tuua Express Pesulad OÜ, mis tegutseb Jazz Kiirpesulate kaubamärgi all. Kui 2006. aasta kevadel kasutas ettevõte KredExi laenukäendust eesmärgiga ehitada juurde üks autopesula Suur-Sõjamäele, siis aasta lõpus otsustati oma tegevust laiendada juba terve Petra Pesutänava ning Neste tanklates opereeriva Spectra pesulaketi ära ostmisega, luues selleks eraldi ettevõte OÜ Jazz Pesulad.
Express Pesulad OÜ ja OÜ Jazz Pesulad suuromaniku Ando Mellikovi sõnul oli ettevõtte sooviks suurendada märkimisväärselt oma turuosa ning selleks avanes parim vimalus kahe konkureeriva pesulaketi ostmise kaudu. „Laienemisplaane raskendas esialgu pangast investeerimislaenu saamiseks vajalike tagatiste puudumine, millele KredExi käenduse abil siiski lahendus leiti,“ märkis Mellikov.
Samamoodi võib KredExi klientidest välja tuua ka Viking Motors AS-i kes ostis hiljuti 100-protsendilise osaluse Läti ettevõttes SIA E S Auto, eesmärgiga laiendada oma tegevust ka kiirelt kasvaval Läti autoturul.
SEB Eesti Ühispanga ärilaenude arendusjuhi Kristiina Kruusi sõnul on ka pangas tunda selget kasvavat nõudlust ettevõtete ülesostmise ning ühinemise teel laienemise tehingute finantseerimislahendustele.