Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rohkem veokeid, rohkem ummikuid

    Tallinna liikluse umbsõlmede lahtiharutamist lähiajal oodata ei ole. Pigem toovad uued ehitatavad kaid ja lisanduvad laevad Tallinna tänavaile uusi veokeid ja sõiduautosid, mis tähendab veelgi pikemaid ummikuid.
    Äripäeva arvates peaksid laevafirmad, Tallinna Sadam ja Tallinna linn rohkem koostööd tegema, et transiidist põhjustatud autouputust veidigi taltsutada.
    Kõik asjaosalised on ühel meelel, et päevasel või õhtusel ajal väljuvatele laevadele rühkivad veokid on Tallinna liiklusummikute üks kurja juur. Tallinna teed-tänavad on veokitele lihtsalt liiga kitsad.
    Tihti ei jõua ummikute tõttu õigeks ajaks laevale just needsamad veokid, mis on ise liikluse kinni pannud. Seisab ka muu liiklus, juhid on närvilised, õhku paisatakse mõttetult heitgaase.
    Lootused sellele, et veokijuhid võtaks suuna sadamale aegsasti enne väljumist, peavad paika osaliselt: välisriikide autojuhid tulevad tõepoolest varem sadama juurde parklasse, aga kohalikud juhid nii ei tee.
    Aeg, ehkki osa sellest kulub ummikutes, maksab ja kedagi otseselt kohustada ei saa. Siin aitaks nende peamiselt veokitega lastitud laevade sõidugraafikute nihutamine nii, et väljumised-saabumised langeks öisele või varahommikusele ajale.
    Tallinna Sadama andmetel tuleb 2007. aastal sadama kaudu linna keskmiselt 700 veoautot päevas, ent uued kaid ja suuremad laevad kasvatavad selle arvu 2008. aastaks juba 1250 veoautole päevas.
    Kasv peaaegu kaks korda. Umbes veerandi võrra kasvab järgmisel aastal sadamasse minevate ja sealt tulevate sõiduautode arv.
    Võib-olla ei ole uue kai ehitamine Kadrioru kanti, mitte kuigi kaugele Russalka monumendist, samuti just parim mõte. Tallinna linna kõige kitsam koht ongi just Kadrioru kandis, seal pitsitavad ühelt poolt Ülemiste järv ja teisalt Tallinna laht.
    Kogu linna lääne-idasuunaline liiklus peab sealt vahelt läbi mahtuma. Projektid, mis toovad niigi koormatud teedele uusi sõidukeid, pole lõpuni läbi kaalutud.
    Turistid, eelkõige just kruiisituristid, võiks veel jala maale tõsta võimalikult kesklinnas, ent veokitele on kesklinna läbimine pigem nuhtluseks. Mõned kilomeetrid lahedat teed linnast väljas on mõnusam kui kusagil tropis passida.
    Pealinna teedevõrgu arendamine pole siiamaani olnud prioriteet. Alles näost-näkku seismine veelgi tihedama liiklusvooga on pannud linnavalitsuse mõtlema Põhjaväila edasisele väljaehitamisele ja nn Tallinna väiksele ringteele.
    Viimane kätkeb endas tunneli kaevamist lennuvälja alt läbi, aga mis see kõik maksma läheb ja millal valmib, pole teada. Niikauaks üksnes pikka meelt ummikutes istujatele.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Tesla juhi Hiina visiit kergitas aktsia hinda
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.