• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.03.07, 15:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saarlased aitavad Soomes Tallinki laeva ehitada

Saarlased löövad kaasa märtsi lõpus Soomes valmiva kiire parvlaeva Star ehitamisel. Aprilli alguses ASi Tallink Grupi laevana Tallinna ja Helsingi vahet seilama hakkav Star on võimsaim laev, mis kunagi Eesti lipu all merd sõitnud.
Helsingis Aker Yards'i laevaehitustehases mullu jaanuaris ehitama hakatud ning peatselt valmiva 186 meetri pikkuse Stari mootorite võimsus on 48 000 kw, kirjutas Meie Maa.
AS Tallink Grupi kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul lööb saarlasi Stari ehitamisel kaasa päris palju. Tallinki Stari ehitusprojekti juhib Ellar Kõuts Vättalt Kailuka külast, kes oli ka Eesti uhkeimaks laevaks nimetatud Galaxy projektijuht.
Ellar Kõutsi enda sõnul kuuluvad “tähtsamate persoonide”, ehituse omanikupoolsete järelevalvajate hulka veel vanemmehaanik Avo Aavik Pihtlast; I mehaanik Ivo Andreas Kuressaarest; laeva külmutus-, ventilatsiooni- ja teiste süsteemide mehaanik, kuressaarlane Maido Jüristo; laeva intendant ehk reisijateteenistuse ülem Valmar Aavik Orissaarest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

“Saarlaste osakaal on Stari juures tõesti väga suur,” ütles Kõuts. “Meeskonna hulka hakkab kuulma teisigi saarlasi. Ka ehitajate seas on tuttavaid nägusid, Kuressaare poisse,” rääkis ta, lisades, et laeval hakkab tööle kaks meeskonda, kusjuures ka teise vahetuse esimene mehaanik on saarlane Jaanus Rohulaid.
Varem töötas Kõuts Tallinkis superintendandina – mehaanik-juhendajana – ning praegu tegutseb Tallinki esindajana Soomes uute laevade ehitusprojektide juhina.
Kuidas teised saarlased tema meeskonda sattusid? “Mina olen neid valinud,” lausus Kõuts. “Ja juba enne saadab firma oma inimesed ehitusjärelevalvet tegema, pärast aga jäävad nad laeva peale tööle.”

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele