Suurimat honorari reklaamis osalemise eest
on saanud kadunud Mikk Mikiver ja Hendrik Toompere juunior, kellele on makstud
50 000 krooni.
Reklaamides osalemiseks on Eesti Näitlejate Liit kinnitanud tariifid, millest vähem maksta ei tohi. Populaarsemad näitlejad küsivad aga neli korda kallimat hinda. Hind sõltub sellest, kui pikalt reklaami näidatakse, kas kasutatakse ainult tele- või ka välireklaami ja milline on näitleja läbirääkimisoskus, kirjutas Äripäev.
Reklaamis enimmakstud näitleja positsiooni hoiab 1994. aastast Mikk Mikiver, kes küsis Kulta Katriina reklaamis lause "Paus 15 minutit" ütlemise eest 50 000 krooni. Summa oli tol ajal müstiliselt suur, ent investeering tasus end ära, kuna paljud mäletavad seda lauset siiani.
Hendrik Toompere juuniori sõnul on näitlejate liidu tariifid alampiir, et nahka üle kõrvade ei tõmmataks. Toompere meenutas, et nelja aasta eest maksti temalegi ligi 50 000 krooni. Kui aeg vähegi sobib, osaleb ta meelsasti reklaamides. "Eestis ei tehta õnneks reklaame, kus peaks läbi solgitoru ujuma või kuuma verd jooma," leiab ta. "See on hea raha ja oleks rumalus ära öelda."
Jan Uuspõld on suurima summana saanud 40 000 krooni. Tulenevalt lepingu konfidentsiaalsusnõudest ta reklaamitud toodet nimetada ei saa. Umbes 40 protsendile pakkumistest on mees aga ära öelnud. "Ühel korral ei pakkunud toode huvi, teisel korral ei meeldinud stsenaarium ja enamasti on honorar liiga väike," põhjendab ta. Saku Õlletehase reklaamnäoks saanud Uuspõld on praegu arvamusel, et alkoholi ei tohiks reklaamida. "See on sama, mis kokaiini reklaamida," selgitab ta ning lisas, et valitsus käitub silmakirjalikult, lubades alkoholi reklaamida.
Mait Malmsten loeb peamiselt tele- ja raadioreklaame. Miinimumtasu on tema hinnangul liiga väike ja see on ka põhjuseks, miks mees mõnikord ära on öelnud. Suurima tasuna on Malmstenile makstud 30 000-40 000 krooni.