• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,04%34 370,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 225−1,04%34 370,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 05.06.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üks auto - erinev hind

Viimase kahe kuu jooksul külastasin mitut autosalongi, pakkudes neile oma 2002. aasta Nissan Primerat, sest kavatsesin osta endale uue auto.
Üllatusena avastasin, et kuigi kõik olid nõus minu vana sõiduriista ära ostma, kõikusid hinnad, mis selle eest pakuti, ligi 50 000 krooni.
Nii näiteks oli Info-Auto nõus minu ustava masina eest välja käima 115 000 krooni, samas kohe nende kõrval olev Amserv Auto vaid 105 000. Nissaneid müüv Fakto Auto pakkus aga 120 000 krooni. Seate, Hyundaisid ja Suzukisid müüv Topauto oli seevastu nõus lauale laduma rekordilise 130 000 krooni.
Kõige madalama pakkumise sain Subaruid müüvast Mariine Autost, kes pakkus mulle 85 000 krooni, sest neil oli juba kolm Primerat hoovis ootamas.
Tiit Lillpuu, Info-Auto turundusdirektor
Info-Autos lähtutakse pruugitud auto tagasiostul hinna määramisel suures osas Auto24 veebikeskkonnas olevatest pakkumistest.
Samaväärse auto eest küsitavast hinnast lahutatakse võimalikud müügieelsed kulud, mis on vajalikud autole n-ö kaubandusliku väljanägemise andmiseks (värviparandus, sisepesu, mootoripesu, kergemad remonditööd, kulunud rehvide vahetus jne).
Loomulikult kaasnevad kulud organisatsiooni üleval hoidmise, müügiplatsi, palkade jms eest. Lõpuks arvutatakse võimalik müügikasum, et äril üldse jumet oleks, ja nii ongi kliendile pakutav tagasiostu hind kujunenud. Miks pakutavad hinnad firmati erinevad, sõltub hindaja kogemusest ja võimest võimalikult täpselt prognoosida pruugitud autoga kaasnevaid müügieelseid kulusid, samuti nõudluse-pakkumise vahekorrast. Kui automüüjal on pruugitud autode ladu piisavalt täis, st pruugitud auto all on kinni võrdlemisi soliidne kapital, siis ollakse tagasiostuhinna pakkumisel konservatiivsem, kui ladu tühi, saab keskmisest mõnevõrra kõrgemat hinda pakkuda.
Hindrek Pariots, Fakto Auto kasutatud sõidukite projektijuht
Minu arvates on autosid ostva ja müüva ettevõtte eesmärk kasumit teenida. Üldisemalt seletades: tuleb osta turuhinnast odavamalt ja püüda kallimalt müüa. Selleks, et autot kallimalt müüa, on vaja teha järgnevaid asju: 1. Tuleb kontrollida auto tehnilist seisukorda. 2. Autole tuleb anda kaubanduslik välimus. Kõik see maksab ja tõstab auto omahinda.
Kasutatud auto ostuhind sõltub kliendi ostetavast uuest autost. Eri automarkidel (uued autod) on erinevad kasumimarginaalid. Lisaks on oluline, kas uue auto kasumi arvel saab kompenseerida kasutatud auto kõrgemat sisseostuhinda, kui palju on teie valitud autosid laos, kui hästi neid ostetakse jne.
Autor: Gert D. Hankewitz

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele