• OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,00%6 092,16
  • DOW 30−0,25%42 982,43
  • Nasdaq 0,31%19 973,55
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,00%6 092,16
  • DOW 30−0,25%42 982,43
  • Nasdaq 0,31%19 973,55
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • 08.06.07, 15:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee kaotab turuosa teistele vedajatele

Eesti Raudtee on veoettevõttena alates juuni esimese seitsme päevaga vedanud 38,9 protsenti vähem kaupa kui 2006. aasta juunis ning kaotanud sellega Eesti raudtee kaubavedude turuosa.
Kui mullu oli Eesti Raudtee osakaal siinsetest raudtee kaubavedudest 73,4%, siis pärast pronksisündmusi on turuosa langenud 60%-le, teatas ettevõte. Turuosa on kaotatud konkurentidele Westgate Transport ja Spacecom.
Eesti Raudtee turundusdirektori Rene Vareki sõnul on Eesti-Vene suunalise kaubaveo vähenemisel suurimaks kannatajaks Eesti Raudtee. Eesti Raudteele kuuluval infrastruktuuril tervikuna on juunikuu esimese nädalaga kaubaveod vähenenud 2006. aasta sama perioodiga võrreldes 25,2 protsenti. Samas on teise suurima operaatori Westgate Transpordi vedude absoluutmaht võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvanud koguni 56 ning Spacecomil 10 protsenti.
Kirjeldatud perioodil on mullusega võrreldes oma turuosa kasvatanud Westgate Transport 2006. aasta juuni alguse 12,8 protsendilt 26,6-le ja Spacecom 9,1-lt 13,4 protsendile. "Täna planeerib Eesti Raudtee vastu võtta 14 rongi, millest mainitud kaks operaatorit veavad ära 9 rongi ehk koguni 64 protsenti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rene Vareki sõnul on see märk turu ümber jagamisest: "Mõlema operaatori veosed jõuavad Eestisse probleemideta ja vaatamata kahe riigi vahel pingestunud suhetele jätkuvalt kasvavates mahtudes. Kinnitamata jäävad Venemaa poolt veoplaanid neile vedudele, mille vedajaks on Eesti Raudtee."
Juuni esimese seitsme päevaga on Eesti Raudtee kokku vastu võtnud keskmiselt 22 rongi ööpäevas. Mais oli keskmine ööpäevas Eesti Raudtee vastuvõetud rongide arv 23 ja aprillis 35,2.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele