Tavaline transpordikindlustus ei suuda korvata mootorratta tõelist maksumust, mistõttu on kasulik teha lisakindlustus.
Motosõbrad otsustavad üha tihemini osta oma kaherattaline sõber Saksamaalt või mujalt Lääne-Euroopast.
Kui meelepärane tsikkel on internetist valmis vaadatud ning kaubadki müüjaga juba sama hästi kui koos, tekib kohe küsimus, kuidas mootorratas Eestisse toimetada.
Üks võimalus selleks on ise Saksamaale kohale lennata ning uue tsikliga tagasi Eestisse sõita.
Teine võimalus on lasta mootorratas kohale tuua veoki haagises. Viimasega on Arco Transport tegelnud juba aastaid. Mootorrataste transporditeenust veokihaagises on kasutanud ka seltskonnad, kes soovivad kaherattalistel Lõuna- või Lääne-Euroopat avastada.
Järgnevalt mõned soovitused mootorratta transportimiseks.
Kui tegu on kasutatud rattaga, siis arvatavasti puudub sellel ka spetsiaalne transpordipakend. Sel juhul soovitame alati paluda saatjal pakend ehitada kodustest vahenditest, sest tsikkel peab veoki haagises teiste kaupade vahel vastu pidama.
Ratas tuleb kinnitada kaubaalusele püsti, katta kaitseks löökide, kriimude ja muljumise eest mingi kõvema tekstiiliga, nt vaiba või poroloonmatiga, ning kinnitada nööri või teibiga.
Niisuguse kodukootud pakendi puhul ei saa garanteerida, et ühtki mõlki ega kriimu transpordiga ei teki. Originaalpakend (metallraam) tagab täieliku turvalisuse, kuid kindlasti aitab isetehtud pakend kahjustuste tekkimise ohtu oluliselt vähendada.
Mootorratta haagisesse laadimisel on kõige lihtsam variant selline, kus saatjal on kohapeal kasutada tõstuk, millega alusel mootorratas haagisele tõsta.
Tihti on müüjaks eraisik ning rattale tuleb järele sõita tema garaažiukse taha elumajade rajooni.
Hetkel kuum
Linn tahaks ka, aga odavamalt
Kui sinna üldse suure veokiga ligi saab, tuleb laadimiseks fantaasia appi võtta.
Kas on saatjal võimalik kasutada estakaadi, et ratas otse haagisele lükata, või tuleb improviseerida abivahend või tõsta ratas 3-4 inimese jõul haagisesse.
Kui fantaasiast puudu jääb, saame anda oma Saksa partneri lähima lao aadressi, kuhu palume saatjal ratta kohale viia ning meie veok võtab selle otse terminalist peale. Pakend tuleb siiski endal organiseerida.
Kõik kaubad on rahvusvahelistel maanteevedudel kindlustatud vedaja kindlustusega, mis katab maksimaalselt umbes 145 krooni kilogrammi kohta. Seetõttu soovitame lisakindlustust.
Siiski tuleb arvestada, et kindlustusfirmad ei kindlusta üldjuhul ilma spetsiaalse transpordipakendita veost.
Uue mootorratta puhul, mida ei ole veel registrisse kantud, piisab sellest, kui autojuhile antakse kaasa kaubaarve.
Kasutatud mootorratta puhul on lisaks arvele (või ostu-müügi lepingule, mis tõendab selle müüki) vajalik transportijale kaasa panna ka ratta tehniline pass.
Eelmise aasta alguses viis töö mind Bulgaariasse. Kuna Balkanimaades algab mõnus tsiklihooaeg juba märtsis ning kestab oktoobri lõpuni, tekkis mõte võtta kaasa tsikkel. Tsikliomanikule on olulisimaks otsustuskriteeriumiks teenuse turvalisus, sest vähegi kallima ratta puhul võib omanik arvestada iga rikutud, kriibitud, muljutud jupi taastamiseks minimaalselt 3000 krooni.
Tsikli reis sai alguse Sauelt, Arco Transpordi laost, kus see pakiti spetsiaalsele alusele, laaditi auto peale ning saadeti Viini. Nädalapäevad hiljem saabusin ise Viini lennukiga ning sain oma tsikli n-ö elusalt ja tervelt Arco Transpordi partnerfirma laost kätte.
Autor: Kristiina Liive