Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaami asemel barter ja PR

    Kolm aastat tagasi Eesti turule tulnud odavlennufirma easyJet saab Eestis hakkama 800 000kroonise turunduseelarvega. Ettevõtte põhimõte on, et kasutatakse alternatiivseid kanaleid ja meediapindu üldse ei osteta. Vaid uute liinide avamisel korraldatakse kampaaniaid.
    Turunduseelarve planeeritakse, arvestades lendude täituvust, konkurentsi, meediahindu ja seda, kui kaua on turul oldud.
    Mida kauem lennuliin avatud on olnud, seda enam loodab easyJet sellele, et info levib suust suhu ja reklaamima ei peagi.
    Kuna Eesti liinide täituvus on väga hea - üle 90% -, firma reklaamidele raha ei kuluta.
    Easyjeti turundus koosneb PRist, bartertehingutest ja hinnakampaaniatest. Suurim osa eelarvest kulubki siinse PR-partneri Hamburg & Partnerid tasuks ja väike osa tootmiskuludeks, näiteks bännerite tootmiseks.
    "Õnneks on lennundus atraktiivne valdkond - kõik inimesed tahavad ju lennata! Seetõttu on firmad bartertehingutest ka huvitatud, kuna nii saab pakkuda lisaväärtust oma klientidele," selgitas möödunud nädalal Eestit külastanud easyJeti turundusjuht Verena Keimer.
    Kuna üle 90% lendudest müüb firma interneti kaudu, kasutab easyJet aktiivselt ka elektroonilisi kanaleid. Näiteks on firmal Eestis 5000 registreeritud kasutajat, kellele kord kuus meili teel pakkumisi saadetakse.
    Ka ehitusfirmade avalikule silmale suunatud reklaam piirdub tellingutele paigutatud plagudega.
    Eston Ehituse tegevjuht Eero Rändla tunnistas, et firmal turunduseelarvet ei ole. "Parim reklaam on tellija poolt heameelega vastu võetud objekt. See info levib kui kulutuli," on ta veendunud.
    "Küll on turunduse rida iga ehitusobjekti eelarves, mille eest tellitakse reklaamplakatid, et oma nimi uutel objektidel nähtavaks teha," täpsustas Rändla.
    Praktiliselt igal alal on võimalik saada hakkama ilma reklaamita. Pikka aega oli rõivatootja Zara üks nendest ettevõtetest, kes teatas, et lisaks asukohale mitte mingit reklaami ei vaja. Samuti ei ole näiteks Body Shop eriti reklaami teinud, olles samas väga edukas. Selliseid näiteid on veelgi.
    Ilma reklaamita hakkamasaamine on ettevõtte strateegia põhine otsus. Tegevusvaldkonnast see ei sõltu.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.