• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,04%6 294,73
  • DOW 30−0,35%44 328,64
  • Nasdaq −0,1%20 865,07
  • FTSE 1000,22%8 992,6
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,04%6 294,73
  • DOW 30−0,35%44 328,64
  • Nasdaq −0,1%20 865,07
  • FTSE 1000,22%8 992,6
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 03.10.07, 18:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuhu läks transiit?

Läti ja Vene piirile on tekkinud kuni 1000 veoautost koosnevad järjekorrad, mis annab alust oletada, et siit kadunud transiit läks meie lõunanaabrite juurde.

Sellist vaatenurka toetab transiidikonsultant Raivo Vare, kinnitades, et veosed läksid Eestist Riiga, Peterburi, Võssotskisse, Murmanskisse, Kaliningradi ja Ventspilsi. Vare hinnangul Läti transiidimaht kasvab. „Võrreldes möödunud aastaga kuni 10%, kohati ka rohkem,“ ütles ta Dv.ee-le antud online-intervjuus.
Tõsi, lätlased pole Varega päris nõus. Balti Transpordi ja Logistika Assotsiatsiooni marketingidirektor Galina Molotškova on veendunud, et Läti transiidimahud kasvavad mitte Eesti sündmuste, vaid kohalike olude paranemise tõttu. „Meie hinnangul mõjutasid Eesti sündmused Läti transiiti üsna vähe. Kohalikud sündmused avaldavad sellele palju suuremat mõju. Varsti on näha, et transiitveod suurenesid ka Soomes, Murmanski ja Arhangelski sadamates,“ märkis Molotškova.
LDz Cargo, endise Läti Raudtee juht Erik Šmuksts nõustus Molotškova väidetega. „Eestlastel ei tasu muretseda. Nende transiit ei läinud mitte Lätti, vaid Leetu ja Soome,“ ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Galina Molotškova selgitas, et kuni 1000 veoautost koosnevaid järjekordi tekitavad Vene-Läti piirile halvas seisus teed ning viletsa läbilaskevõimega piiripunktid. „Nagu teada, ei võta Eesti, Läti ega Leedu veoautodelt maksu. Just sellepärast meelitavadki need maad rahvusvahelisi autovedajaid,“ rääkis ta.
Balti Transpordi ja Logistika Assotsiatsiooni andmetel veetakse Läti raudteed pidi varasemast rohkem naftatooteid. Tänavu augustis kasvas naftatoodete vedu mullusega võrreldes 26,1%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele