• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 23.01.08, 15:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Iisraeli elektriautode projekt päästab kalli nafta küüsist

Iisrael kuulutas täna välja oma toetuse projektile "Parem koht", mille raames toimub üleminek naftalt elektrile kohalikus autotööstuses.
Projekti eestvedaja Shai Agassi sõnul on tema eesmärk võõrutada üks riik naftasõltuvusest ja hiljem seda korrata. Esimene riik, kus projekt käivitub, on Iisrael, kirjutas The Register.
Agassi sõnul valiti projektiks kaootiline riik ja Iisrael on kõige kaootilisem riik, mida ta teadvad. Lisaks on hea teada, et elektriautoga saab sõita ühe laadimiskorraga vaid 200 kilomeetrit ja Iisraelis on see täiesti piisav distants.
Agassil on ratsionaalne arusaam sellest, kui kaugele inimesed on planeedi päästmise nimel nõus minema. Inimesed ei taha autosid jagada, sõiduki omadused peavad olema vähemalt tänaste autodega võrdsed. Auto peaks olema taskukohane ja lihtne laadida. Inimesed tahavad käitumist muutmata nn rohelised olla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Plaani kohaselt luukase pool miljonit nn tanklat, kus seisvaid autosid saab laadida. Ka ei tohiks aku laadimine võtta rohkem aega kui tavapärane bensiinijaama külastus.
Iisraeli valitsus lubas üritust toetada maksusoodustustega, elektriautode maksumäär on 10%, tavaliste autode oma 72%. Valitsus lubas, et makse ei muudeta enne 2015. aastat.
Autosid pakuvad Renault ning Nissan, elektrienergia eest lubavad hoolitseda Negevi kõrbesse planeeritavad päikesepaneelid.
Agassi plaanib järgmiseks ette võtta Prantsusmaa, ka on räägitud Londonis sama süsteemi rakendamisest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele