Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suurpangad võtavad SMS-laenu võtnud ettevõtteid siiski jutule
Hansapank ütles vastuseks aripaev.ee küsimusele, et aktsepteerib laenu küsima tulnud maksujõulist klienti olenemata eelnevalt võetud BIGi kiirlaenust.
"Mis puudutab kiirlaenu võtnud laenutaotlejaid, käsitleme iga üksikut laenutaotlust eraldi," vastas Hansapanga väikeettevõtete panganduse juht Aet Altroff. "Kui ettevõte soovib mujalt võetud kõrgeprotsendilist laenu refinantseerida, siis sõltub otsus ikkagi ettevõtte finantsseisundist, maksevõimest, eelnevast maksekäitumisest ja võimalikest tagatistest."
Sampo Panga andmetel võtavad eraisikute kõrval SMS-laenu ka ettevõtted, kuid võrreldes esimestega SMS-laenu võtmise fakt ettevõtte edasisi laenuvõimalusi ei ahenda.
"Kui mõni ettevõte on võtnud SMS-laenu, siis on selleks olnud mingid konkreetsed põhjused. Finantseerimisläbirääkimisi SMS-laenu omamise fakt ei mõjuta," lausus Sampo Panga ettevõtete panganduse asedirektor Andrus Soodla.
Nordea Panga kinnitusel mõjutab laenu saamist eelkõige kliendi varasem maksekultuur ning tema võimekus laenuks võetut tagasi maksta. "Samuti püüame välja selgitada, kas laenuvõtja suudab oma finantse iseseisvalt juhtida või vajab ta selleks täiendavat nõustamist," ütles jaepanganduse kontorite võrgu juht Teet Parring.
SEB Eesti Ühispanga äriklientide suuna äriarendusjuht Piret Oruste ütles, et ei tea praktikas ühtegi juhtumit, kus neil oleks tulnud refinantseerida ettevõtet kiirlaenu.
"Juhul kui klient sellise sooviga meie poole pöördub, selgitame välja põhjuse ning analüüsime kliendi maksevõimet," märkis Oruste.
Varem on meedias räägitud sellest, et pangad väldivad laenu andmist SMS-laene võtnud eraisikutele.