• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 5000,27%5 997,01
  • DOW 300,42%42 350,66
  • Nasdaq 0,16%19 576,9
  • FTSE 1000,15%8 804,91
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,32
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 5000,27%5 997,01
  • DOW 300,42%42 350,66
  • Nasdaq 0,16%19 576,9
  • FTSE 1000,15%8 804,91
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,32
  • 05.02.08, 15:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Brittide superlennuk viib viie tunniga Austraaliasse

Briti firma Reaction Engines on valmis saanud keskkonnasõbraliku reisilennukiga, mis liigub ülehelikiirusel ligi 5000 km/h, viies inimesed viie tunniga Brüsselist Austraaliasse.
Euroopa Kosmoseagentuuri rahastatud projekti tulemusena valminud lennuk A2 on justkui ulmefilmist välja hüpanud. Masin suudab pardale võtta 300 reisijat ja aretab kiirust enam kui 3000 miili tunnis ehk ligi 5000 km/h, kirjutas The Guardian Unlimited.
Projekt on osa Euroopa Liidu püüdlustest arendada lennuliiklust. Teadlastele anti ülesanne uurida, kas sarnast tehnoloogiat, mida pigem kasutatakse atmosfääri piiril ja kosmoses, on võimalik rakendada ka liinilendudel.
Oxfordshire’s asuv Reaction Engines arendab kosmosetranspordi ja kõrgtehnoloogilisi reaktiivsüsteeme. Ettevõtte juhid on spetsialiseerunud erinevatel aladel alates kosmoserakettidest kuni tuumaenergiani.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reaction Enginesi tegevjuht ja vaneminsener Alan Bond ütles, et A2 võiks liinilende tegema hakata umbes 25 aasta pärast, kui selle järele nõudlus tekib. " A2 võiks Brüsseli lennujaamalt lahkuda ja lennata Atlandi ookeani põhjaossa, ületades põhjapooluse ja liikudes siis edasi üle Vaikse ookeani Austraaliasse,“ seletas ta.
Lennu aeg oleks Bondi sõnul 4 tundi ja 40 minutit.
Ettevõtte hinnangul ei jätaks lennuk endast loodusesse ka eriti suurt jalajälge. Tavalise kütusega ei oleks võimalik masina kiirust vajalikule tasemele viia. Seetõttu kasutataks selles vedelat vesinikku, mis on tunduvalt rohelisem kui tavakütused. Süsihappegaasi asemel tekivad vedela vesiniku kasutamisel veeaur ja lämmastikoksiid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele