• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 19.02.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kiiresti rikneva kaubaga veokid saavad piiril ette

Eesti maksu- ja tolliamet on korduvalt teinud katseid päästa hooti pikenevaid piirijärjekordi idapiiril.
Möödunud kolmapäeval teatas maksu- ja tolliamet, et Venemaale suunduvatele ajatundlikele kaupadele võimaldatakse kiirendatud korras piiriületus Eesti idapiiril.
"Pikkade piirijärjekordade olukorras on oluline, et kiiresti riknev või oma olemuselt kiiret transporti vajav kaup saaks piiri ületada mõistliku aja jooksul," selgitas maksu- ja tolliameti tolliosakonna juhataja Heli Tarik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul on tegemist probleemiga, mille puhul on järjekorras seisvas veokis võimalik kaubaga tekkiv kahju ettevõttele kõige suurem.
Tarik märkis, et selline kord on ka varem praktikas teatud määral kasutuses olnud, näiteks Narva linnavalitsuse määrusega Narva maantee tollipunktis.
"Pidasime vajalikuks panna paika täpne ajatundlike kaupade nimekiri ning ühtlustada kord kõigis kolmes idapiiri tollipunktis," täpsustas Tarik.
Uue korraga täpsustati ajatundlike kaupade mõiste. Ajatundlike kaupade nimekirja kuuluvad näiteks kiiresti riknevad toiduained, elustaimed, värsked ajalehed, aga ka päästetehnika.
Uues piiriületuse korra juhendis on kirjas, et üldjärjekordadest sõidab veok mööda omal vastutusel.
"Kui ajatundlikku kaupa vedaval veokijuhil tekib probleeme maanteel seisvatest veokitest möödumisel, siis sel juhul ei saa meie vastutust kanda," tõdes Tarik.
Tõsi küll, ajatundlikele kaupadele puudub tollis eraldi ooterada ja seda põhjusel, et praegu ei võimalda piiripunktide infrastruktuur eraldi ooterada luua.
On ka oluline, et kavalad vedajad uut korda kuritarvitama ei hakkaks.
Kui ikkagi veose puhul tekib kahtlus, et ajatundlikuks peetavad kaubad on paigutatud muu kauba hulka ainult kiirendatud piiriületuseks, siis antud veosele kiirendatud piiriületust ei võimaldata.
Sellised petturid suunatakse tükkis veosega tagasi järjekorra lõppu koos teistega oma aega ootama.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele