Soome-Eesti vahelist kaubavedu teostav
Põhjatransporti juhataja Marika Jursi sõnul on Schengen kaasa toonud tema
ettevõttele sujuvama piiriületuse.
"Ei saaks öelda, et piiriületus oleks läinud raskemaks või kergemaks. Tegelikult on see jäänud suhteliselt samaks, mis varemgi," sõnas Jurs.
Jursi sõnul toimus ka enne ja toimub ka nüüd piiril kaubikute pisteline kontroll, kus auto võetakse korralikult ette ja saadetakse röntgenkontrolliks angaari.
"Juhul kui otsustatakse autot kontrollida võib tõesti piiril minna tund kuni poolteist. Kui aga auto ei satu väljavalitute hulka võib põhimõtteliselt otse laevalt linna sõita," sõnas Jurs ning lisas, et seoses Schengeniga liitumisega ei küsita enam Soome poolel volitusi, teelubasid ega tehnoülevaatuse pabereid.
Muutusi võib eelkõige täheldada Eesti piiril. Politsei on väga agaralt asunud kontrollima laevalt mahasõitvate sõidukijuhtide alkoholijoovet.
Seotud lood
Schengeni viisaruumiga liitumisel kadusid
tüütud järjekorrad ning reisimine läks kohe hulga mugavamaks. Tuleb välja, et
kõik transpordifirmad Schengebi viisaruumi vabadust ei naudi.
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.