• OMX Baltic−0,09%296,5
  • OMX Riga0,22%916,71
  • OMX Tallinn−0,08%2 036,65
  • OMX Vilnius0,00%1 208,54
  • S&P 500−0,25%6 373,45
  • DOW 30−0,45%43 975,09
  • Nasdaq −0,3%21 385,4
  • FTSE 1000,37%9 129,71
  • Nikkei 2252,21%42 742,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,34
  • OMX Baltic−0,09%296,5
  • OMX Riga0,22%916,71
  • OMX Tallinn−0,08%2 036,65
  • OMX Vilnius0,00%1 208,54
  • S&P 500−0,25%6 373,45
  • DOW 30−0,45%43 975,09
  • Nasdaq −0,3%21 385,4
  • FTSE 1000,37%9 129,71
  • Nikkei 2252,21%42 742,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,34
  • 22.05.08, 16:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suured IT-visionäärid: Sergei Brin ja Larry Page

Alusta lugemist siit: Jack Kilby ja Robert Noyce
Kui internetist on vaja midagi leida, pöördutakse enamasti Google’i poole. Pisut enam kui kümne aasta eest oli aga tänaseks niivõrd tuntud kaubamärk vaid idee Stanfordi IT-tudengite Sergei Brini ja Larry Page’i peas. Idee, mis on nad tänaseks lennutanud maailma rikkaimate inimeste hulka.
Mis siis tegi Google’i eriliseks? Kas tegemist oli esimese otsingumootoriga? Tegelikult üldsegi mitte. Google polnud esimene, kuid tema asutajail oli õige idee. Nad said aru, et senine praktika, kus otsingumootorid otsisid veebilehti vastavalt märksõnadele, ei ole edukas. Otsingu tulemuseks oli palju veebilehti, mida kasutaja näha ei soovinud. Samuti olid olulised lehed segiläbi ebaolulistega. Google’i ehitamisel võeti aluseks, et veebileht on seda olulisem, mida enam teised lehed talle viitavad. Ning muidugi tõstab olulisust ka see, kui viited ise on olulistel lehtedel.
Tulemuseks oli oluliselt paranenud kvaliteet. Inimesed leidsid Google’i abil kõige tõenäolisemalt soovitu ning tee Google’i populaarsuse kasvule oli avatud. Tänaseks on Google muutunud niivõrd populaarseks, et ettevõtte nimestki on saanud verb. Lisaks otsingumootorile pakub Google paljusid teisi teenuseid, näiteks videojagamisprogramm YouTube või virtuaalne gloobus Google Earth.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 4 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele