• OMX Baltic0,16%296,99
  • OMX Riga0,28%919,26
  • OMX Tallinn0,05%2 037,62
  • OMX Vilnius0,64%1 216,33
  • S&P 5001,13%6 445,76
  • DOW 301,1%44 458,61
  • Nasdaq 1,39%21 681,9
  • FTSE 1000,13%9 159,77
  • Nikkei 2251,3%43 274,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,16%296,99
  • OMX Riga0,28%919,26
  • OMX Tallinn0,05%2 037,62
  • OMX Vilnius0,64%1 216,33
  • S&P 5001,13%6 445,76
  • DOW 301,1%44 458,61
  • Nasdaq 1,39%21 681,9
  • FTSE 1000,13%9 159,77
  • Nikkei 2251,3%43 274,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 04.08.08, 09:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Must päev autotööstuses

Autotööstuses oli reedel küll väga must päev. Kui General Motorsi hiigelkahjumit võis oodata, siis Jaapani suuruselt kolmanda autotootja Nissani ning eriti luksusautode tootja BMW oodatust kehvemad tulemused olid paljudele ebameeldiv üllatus.
Maailma suurima luksusautotootja BMW aktsia hind tegi reedel enam kui seitsme aasta suurima kukkumise pärast seda, kui teatas, et kontserni teise kvartali kasum kukkus 28 protsenti 507 miljoni euroni võrrelduna analüütikute prognoositud 703 miljoni euroga. Käive kahanes 0,9 protsenti 14,6 miljardi euroni. Aktsia hind kukkus uudise peale Frankfurdi börsil enam kui kümme protsenti.
Kui seni on näidanud USA turul kehvi müügimahte kohalikud kolm suurt (General Motors, Ford ja Chrysler), siis nüüdseks on sealne nõrk turg, millele lisanduvad dollari madalast kursist tingitud kahjumid, toorainehindade tõusu tõttu löömas ka Euroopa ja Jaapani konkurente, kes seni on Põhja-Ameerikas turuosa võitnud.
Nii langes jeeni tugevnemise ning liisitud autode hinnalangusest põhjustatud mahakandmiste tõttu Nissani eelmise kvartali kasum 43 protsendi võrra 52,8 miljardi jeenini (4,9 miljardi kroonini). Ettevõtte käive langes 4,1 protsenti 2,35 triljoni jeenini (220 miljardi kroonini).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Arvestades varasemat, võib General Motorsi 15,5 miljardi dollari suurust kahjumit ehk 27,33 dollarit aktsia kohta pidada suhteliselt rahuldavaks tulemuseks. Tegemist on suuruselt kolmanda kvartalikahjumiga ettevõtte ajaloos. Kahjumi peapõhjus oli 9,1 miljardi dollari maha kandmine, teatas ettevõte.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 3 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele