• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 27.08.08, 17:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaar: näts, mis kaitseb autosid

Reklaamikirjutaja Laur Pikksaar firmast Refleks kirjutab aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et kõik ei ole veel kadunud, on veel leidlikke reklaame.
Järgneb Pikksaare kommentaar:
Reklaam on kõikjal meie ümber. Igasugused rämpspostitused, põnevat filmi või saadet katkestavad reklaamiminutid ja suuri allahindlusnumbreid näitavad plakatid mõjuvad inimestele üldiselt häirivalt. Paraku just need, igapäevaselt kõikjal nähataval olevad tüütud reklaamid ja igavad kaubanduslikud teadaanded, kujundavad inimeste arvamust ning sunnivad andma negatiivseid hinnanguid stiilis: kellele seda jama vaja on, reklaam on paha jne.
Kui eelarvamustest vabaneda ja õppida nägema, võib märgata, et tegelikult üldpilt nii troostitu ei ole. Tegelikult on lisaks stereotüüpsele lähenemisele hulgaliselt alternatiive – sõnamängu, intrigeerivaid ja klikkepüüdvaid ribasid internetis, kauneid lugusid jutustavaid pilte, loova süžeega klippe ja isegi funktsionaalseid viise reklaami edastamiseks. Selliseid lahendusi, mis ei mõju pealetükkivalt, reklaampindu, mis suhestuvad loomulikul teel ümbritseva keskkonna, inimeste ja objektidega ning on isegi millekski kasulikud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteid sellistest reklaamidest on palju, nimetagem siis kas või tagasihoidliku logoga suunaviitu kaubamajades, praktilisi kingitusi, ühistransporti paigaldatud reklaamsõnumiga lisakäepidemeid või juba mõnda aega Tallinnas Kristiine keskuse parkimismajas pilke püüdvaid postipehmendusi.
Viimane näide, Orbiti (imago-)reklaam, on eriti leidlik oma tarbijale kasutoova ja hooliva lahenduse poolest. Mitte kuskil ei ole näha üleskutset, mis kutsuks toodet ostma, puudub ka tekstiline sõnum, mis püüaks veenda tarbijat nätsu headuses. Kogu suhtlus on pigem sotsiaalreklaamilik, omakasupüüdmatuna mõjuv. Alateadlik paralleel, posti ümbritsev „madrats“ = nätsupadjakestega purk ja olulisim (väljaütlemata) märksõna – kaitsmine, on reklaamis siiski olemas.
Müra ei ole, on vaid pehme taust, mis toimib – ilmselt otsustavad keskusesse jõudnud ja auto kriipimisest pääsenud tänulikud pereemad või kiirustavad mehepojad küllaltki tihti just parklas nähtud kaubamärgi kasuks. Seda isegi siis, kui nad postidele vähimatki tähelepanu ei pööranud.
Loodetavasti jätkub ka tulevikus klientidel tahtmist selliseid erilisi lahendusi tellida ja agentuuridel loovust ja leidlikkust tarbijaid mitte segavaid reklaame pakkuda. Et suhtlusest sünniks harmooniline reklaamikeel – sõnumi, tarbija ja tellija kooskõla.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele