• OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,6%6 301,03
  • DOW 300,57%44 509,02
  • Nasdaq 0,81%20 899,36
  • FTSE 1000,52%8 972,64
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,49
  • OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,6%6 301,03
  • DOW 300,57%44 509,02
  • Nasdaq 0,81%20 899,36
  • FTSE 1000,52%8 972,64
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,49
  • 17.10.08, 18:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti transpordiminister: Estonian Air on pankrotiga silmitsi

Läti transpordiminister Ainars Slesers sõnas, et Eesti rahvuslik lennukompanii on peaaegu pankrotis.
Minister ütles telekanalile LNT antud intervjuus, et Leedu rahvuslik lennukompanii flyLAL tegi airBalticule ettepanku, et Läti firma nad ära ostaks, enne kui kohtusse mindi.
Nimelt andis flyLAL Vilniuse kohtusse airBalticu ja Riia rahvusvahelise lennujaama vastu hagi sisse, süüdistades neid rahvusvaheliste konkurentsiseaduste rikkumises, mille tõttu flyLAL kaotas 40 miljoni Läti liti ehk 88 miljoni krooni. Kohus andis korralduse arestida airBalticu ja Riia lennujaama varad, väljaarvatud pangakontod, vahendas LETA.
„See on kõik selle pärast, et flyLALi omanikud on pankroti äärel ja neil on tohutud võlad,“ ütles Slesers. „Me ei olnud nõus üle võtma Leedu lennufirmat ja nad, saades aru, et keegi teine ei ole flyLALi ostust huvitatud, hakkasid teisi väljapääse otsima,“ lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Slesers usub, et flyLAL läheb talvel pankrotti, kui nad uusi investoreid ei leia, mis on praegust majanduslikku olukorda arvestades väga raske.
Ka Eesti lennufirma Estonian Air on tema sõnul pankroti äärel. Slesers seletas, et Estonian Air ja flyLALi probleemid on tulnud sellest, et liiga palju sõltutakse kohalikest reisijatest. Samal ajal tegi Riia lennujaam tema sõnul juba neli aastat tagasi otsuse areneda rahvusvaheliseks lennukeskuseks.
„Ka lätlased on vähem lendama hakanud, kuid teiste riikide reisijatega koos on lennujaam pidevalt kasvanud,“ ütles minister.
Täna avatakse Riia lennujaama maandumisraja pikendus, mis tähendab, et edaspidi võivad maanduda seal kõik lennukid, välja arvatud Airbus A-380. "See tähendab, et USA viisavabaduse saabudes käivitub liin Riia-New York," ütles Slesers.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 30 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele