• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,08%40 584,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,08%40 584,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 12.11.08, 16:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teedel pole veel trahvimiseks sobivaid kiiruskaameraid

Politsei andmetel pole Eesti teedel veel ühtki kihutajate trahvimiseks sobivat kiiruskaamerat, maanteeamet lubab esimesed kaamerad paigaldada kevadeks.
Maanteeameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Siim Vaikmaa ütles aripaev.ee-le, et praeguse kava järgi tulevad kiiruskaamerad Tallinn-Tartu maanteele 2009. aasta kevadel.
"Protsess viibis seadusandluse taga ja olid vaidlustused," põhjendas Vaikmaa.
Kiiruskaamerate ostuks tuleb raha riigieelarvest, aga kui palju neile kulub, pole tänaseni selge. "Kuna leping on meil sõlmimata, ei saa kahjuks kommenteerida," sõnas Vaikmaa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esimeses etapis paigaldatakse Tallinn-Tartu maanteele 16 kiiruskaamerat. Kui need end õigustavad, laiendatakse kiiruskaamerate projekti Eesti teistele ohtlikele maanteelõikudele ja liiklussõlmedele.
Maanteeamet alustas kiiruskaamerate kavandamist üle viie aasta tagasi. 2003. aastal uuris inseneribüroo Stratum automaatse kiirusjärelevalve projekti eeldusi ja 2005. aastal kiiruskaamerate kohavalikut.
2005. aastal oli 41% autojuhtidest kiiruskaamerate vastu. Eriti olid vastu alla 20aastased autojuhid, kelle vastalisuse protsent ulatus 54ni.
Kiiruskaamerast pole abi, kui autojuht kannab päikeseprille, on päikesesirmi näo ette keeranud või palitukrae üles tõstnud. Ehkki see pole seaduslik, kaetakse auto registreerimismärke ka valgustpeegeldava materjaliga. Kiiruskaamera ei suuda selliseid numbrimärke loetavalt jäädvustada.
Reaalseks ohuks peetakse ka ülisuurt väärteomenetluste arvu, mille kiiruskaamerad endaga kaasa võivad tuua, selgub maanteeameti kodulehelt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 18 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele