• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.12.08, 19:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA akutootjad ühinesid arendamaks elektriautole sobivat akut

14 USA selle ala tegijat kuulutasid alliansi loomisest autole kõlblike liitium-ioon akude edendamiseks, toiteallikas on elektriautode puhul endiselt põhihäda.
Sel nädalal välja toodud ühendus taotleb ka riiklikku rahastamist vähemalt ühe prototüüpide arenduskeskuse loomiseks, kirjutas täna Washington Post. Tööstusharu konsultantide sõnul on USA ettevõtted kaotamas Aasia ja Euroopa konkurentidele võistluses kommertskasutusse kõlbliku toote loomiseks.
General Motors on teatanud võimalikust välismaiste akude kasutamisest elektriauto Chevrolet Voltis, mis kavakohaselt peaks aastal 2010 tootmises olema. Lohiseva nimega ühenduse National Alliance for Advanced Transportation Battery Cell Manufacture asukoht on Chicago. Selle ala suurtegijaist on sees Johnson Controls, osaleb ka üks energeetikaministeeriumi labor.
Ühenduse juhi James Greenbergeri sõnul üritatakse asutada üks või rohkem tootmis- ja prototüübi arendamise keskust, kulu selleks viie aasta peale on 1 kuni 2 mld dollarit ning selle jaoks loodetakse suures osas riigi rahale. “Arvame, et see on efektiivseim viis riigi raha kulutamiseks, et panna alus Li-ion akude tootmisele USAs ja ühtlasi autotööstuse elustamiseks kaugemas vaates,” ütles Greenberger.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ühendus edastas sel nädalal oma sõnumi Kongressile. Tööstusharu argument toetust küsides on, et Jaapanis, Hiinas, Lõuna-Koreas ja Saksamaal panustavad riigid Li-ion akude tootmisse sadu miljoneid dollareid. Praegu on nende põhilised kasutusalad mobiiltelefonid, sülearvutid jms. elektroonika.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele