• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 03.07.09, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AUTOD: VW Sharan – asendus pensionärile

Automedia fotograafid tabasid USAs Death Valleys testisõidult asenduse Volkswageni mudelivaliku pensionärile, mahtuniversaalile Sharan.
Sharan on legendaarse Põrnika järel tootmisaastate arvu poolest teisel kohal: selle nime all pannakse paaril korral mõõdukalt uundatud mahtuniversaali kokku juba 1995.aastast. Seega on auto 2011. aasta Genfi näituseks – mille raames toimub uue Sharani esitlus – tootmises olnud juba pikad 16 aastat.
Erinevalt praegusest pole uus Sharan erinevate autotootjate koostöö vili, vaid Volkswageni inseneride omalooming. Varem koos Seati ja Volkswageniga nime Galaxy all sama autot müünud Ford asendas vananeva mahtuniversaali juba mõned aastad tagasi kahe mudeliga: uue Galaxy ning selle sportlikuma versiooniga S-Max.
Uus Volkswagen Sharan jälgib selgelt kaasaja automaailma trende, olles oma vananevast eelkäijast kõigis olulistes mõõtudes suurem. Samuti asenduvad hingedel küljeuksed nüüd kaubikutelt tuttavate külgedele ja taha libisevate ustega. See peaks tegema autosse pääsemise senisest mugavamaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Välisdisaini poolest on uus Sharan aga senise disaini mõõdukas edasiarendus. Auto "näo" disainimesel on eeskuju võetud Volkswagen Golfi kuuendast põlvkonnast.
Jõuallikate valik on Volkswagenile iseloomulikult rikkalik, sellesse kuuluvad nii võimekad bensiinimootorid kui ka ökonoomsed diislid. Tõenäoliselt jäetakse mõnedele Sharanile alles ka nelikveosüsteem.
Hinna poolest on uus Sharan tõenäoliselt veidi kallim kui praegu tootmises olev mudel. Selles valguses näib olevat võimalik, et ka vana Sharan püsib mõne aasta jooksul pärast uue mudeli turuletoomist veel sooduspakkumisena tootmises. Võimalik on ka variant, et soodushinnaga pakutakse hoopis uut Sharani Seat Alhambra nime all.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele