• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 22.07.09, 00:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AUTOD: Dacia loob linnamaasturit

Odavauto Dacia Logan turuletoomisega väikest revolutsiooni tekitanud Prantsuse autotootja Renault näib plaanivat järgmist sammu: peagi saab tootmisküpseks Dacia kaubamärgi all müügile jõudev linnamaastur.
Tegelikult on Dacia linnamaasturil veel üks vanem: nimelt osaleb projektis ka Renault'ga alliansis olev Jaapani autotootja Nissan, kes ohverdas tõenäoliselt nime Duster (võimalik on ka nime Steppe kasutamine) kandva linnaauto jaoks oma mudeli Qashqai veermiku.
Uue maasturi tehnilisi detaile on üldsuse ette jõudnud üpriski napilt. Tead on vaid, et uus auto on veidi üle nelja meetri pikk, 1,5 meetrit kõrge ning seda saab alates järgmisest aastast osta kahes variandis: odavama esiveolise mudelina ning veidi kallimana lülitava nelikveoga variandi.
Dusteri müügihindadest Renault praegu vaikib, kuid internetis spekuleeritakse, et esiveoga mudel hakkab maksma umbes 11 000 eurot (171 000 krooni) ning nelikveoga linnamaastur 13 000 eurot (202 000 krooni).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Et Dacia bränd on loodud eelkõige odavate sõidukite müümiseks, siis ei tasu uuest linnamaasturist oodata erilist luksust või rikkalikku jõuallikate valikut. Eelkõige pannakse rõhk 1,5-liitristele erineva võimsuseni forseeritud diiselmootoritele. Neile lisandub veel kindlasti paar bensiinijõuallikat, ühena kindlasti Loganilt tuttav 1,6ne.
Oma debüüdi peaks Rumeenias tootmisse minev Dacia Duster tegema järgmise aasta märtsis Genfi autonäitusel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele