Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Emotsionaalsem naistereklaam

    Tartu Ülikooli kommunikatsiooni õppejõu ja tarbimiseksperdi Margit Kelleri sõnul on peredes naiste roll tarbimisotsuste tegemisel alati suur olnud. "Naised väärtustavad meestest enam elustiilile orienteeritud tarbimist, olles seejuures meestest säästvamad ja rohelisemad tarbijad," rääkis Keller.
    Konsumerismi ehk elustiilile orienteeritud tarbimist ning moe, šoppamise, brändide, stiili ja disaini väärtustamist on naiste seas rohkem. "Nende seas, kelle konsumerism on väga kõrge, on naisi 60% ja mehi 40%. Võib väita, et vähemalt n-ö tarbimise hedonistlikum pool on naistele nende endi hinnangul olulisem kui meestele," märkis Keller.
    Samaaegselt on naised rohelisemad tarbijad. Säästva tarbimise indeks - prügi eraldi kogumine, ökotooted jne - on naiste seas kõrgem.
    Kelleri sõnul on Eesti turg nii väike, et väga spetsiifiliselt sihtrühmastatud turundust on üpriski vähe. "Nišikampaaniad ei tasu end ära," nentis Keller. "Praegu on pigem selline aeg, kus kogu turunduskommunikatsioonis valitseb hinna-, mitte sooargument," lausus Keller.
    ASi Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuhi Kadri Lainase sõnul ei ole muudatused ostuotsuste tegemisel ilmselt põhjustatud ainult tõigast, et naised teenivad varasemast rohkem ja osalevad enam juhtimises, vaid ka asjaolust, et üha enam noori elab üksi ja alustab pereloomisega varasemast hiljem.
    "Sellest tulenevalt on hulk noori naisi, kes otsustavad üksi nii oma puhkusereisi, kodu- kui ka autoostu üle ning kes suudavad iseseisvalt teha kodus lihtsamaid remonditöid," rääkis Lainas ja lisas, et just traditsiooniliselt mehelikematel aladel on muutused pikema vinnaga. "Arvan, et näiteks naistele suunatud autoreklaamist veelgi parema tulemuse annaks see, kui panna autosalongidesse tööle naismüüjad, kes võtaksid autot ostma tulnud naist kui tõelist klienti ja ei küsiks esimese asjana, millal mees kohale jõuab," rääkis Lainas.
    Lainase arvates on huvitav tõik, et Economisti uuringu andmetel on naiste ja meeste positsioon tööalaselt võrdne eelkõige 20ndates eluaastates. 30ndates aga tõuseb meeste palgatase naiste omast kõrgemale. Põhjuseks naiste enda valikud - väikeste laste kõrvalt eelistatakse väiksema vastutuse ja seeläbi ka madalapalgalisemat tööd.
    "Samas on Eestis väga palju igas vanuses edukaid naisi, kellele kindlasti võiks suunata ka muud müüki kui traditsioonilised majapidamis-, kosmeetika- ja toidukaubad," arvas Lainas.
    Reval Hotel Olümpia turundusjuhi Kairi Lipstoki sõnul kasutatakse Eestis tehtavates reklaamikampaaniates üha enam ära n-ö naiste potentsiaali. "Saadakse aru, et tegelikkuses on siiski paljude ostuotsuste taga just naised ja naised suudavad otsuseid mõjutada üsna palju," selgitas Lipstok ja lisas, et oma reklaamikampaania sõnumi koostamisel peaks rohkem analüüsima ka seda, kes võiks olla ostuotsuse juures ja sellele mõju avaldada. "Naistele mõeldud reklaamides lähenetakse sihtgrupile pehmemalt, pigem kasutatakse sentimentaalseid ja emotsionaalseid seoseid, nagu perekond, lapsed, kodu jne," märkis Lipstok. Meestele suunatud reklaamid on agressiivsemad, toetudes tüüpilistele maskuliinsetele omadustele, nagu aktiivsus, ettevõtlikkus, võitluslikkus, vaprus ja tugevus.
    "Loomulikult tuleb reklaami oskuslikult teha, kuna tänapäeva võrdõiguslikkuse ühiskonnas tahetakse siiski sooliselt suhteliselt võrdsed olla," lisas Lipstok.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.