Suhtlusvõrgustikes isiklikku informatsiooni jagavatel inimestel pole võimalik omada ülevaadet, kelle kätte nende kohta käiv kaubaks muutunud teave lõpuks jõuab
Cornelli ülikooli matemaatikud lähtusid oletusest, et inimesed kujutavad küll umbkaudu ette, kes kellega suhtleb ehk kui nad jagavad isiklikku laadi infot, kuhu see lõpuks jõuda võib, kuid osa infovahetust toimub vaid siis, kui see mõlemale poolele kasulik. Selle teadmise põhjal joonistasid teadlased uue info leviku struktuuri, mis näitab kasu maksimeerimist, vahendas portaal arXiv.org.
Teatud mõttes käivitub majanduslik mäng, milles suhtlusvõrgustiku kasutajad isikliku informatsiooniga kauplevad, vahetades nii enda kui ka võõrast informatsiooni, mis on saadud kolmandate isikute vahendusel. Mängu eesmärgiks on saada maksimaalset kasu.
Hiljuti tutvustasid teadlased uut mudelit mõjukate inimeste määramiseks suhtlusvõrgustikes ja sellest selgus, et mõjukus ei sõltu konkreetse indiviidi enda kontaktide arvust võrgus, vahendas Lenta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!