Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ameeriklased kaotamas usku majandustõusu
Äsja avaldatud uurimuse kohaselt tunneb suur osa ameeriklastest, et nende majanduslik olukord on sama või isegi halvem, kui aasta tagasi majanduskriisi haripunktis.
Uuringu viis läbi AlixPartners, kelle andmetel ei tunneta ameeriklased ligi aasta kestnud majandustõusu vilju ja keskenduvad raha kulutamise asemel kodumajapidamiste eelarvete tasakaalustamisele, vahendab Financial Times.
Mai lõpus korraldatus küsitluses leidis 71 protsenti vastanutest, et nende majanduslik olukord on sama, mõnevõrra kehvem või palju kehvem võrreldes aastataguse ajaga, kui Ühendriikides jäi tööta sadutuhandeid inimesi kuus. Samuti selgus uuringust, et ameeriklased pole uue tõusu osas enam sedavõrd positiivselt meelestatud. Enamik inimesi ei usu, et nende elutase tõuseb enne 2013. aasta augustit kriisieelsele tasemele.
Samuti pole ameeriklased valmis avama rahakotiraudu. Koguni 83 protsenti vastanutest sõnas, et plaanivad tuleval aastal kulutada sama palju või vähem raha lukskaupadele, kui läinud aastal. Vaid 8 protsenti on valmis enda vaba äranägemise järgi kulutama.
"Inimesed on imestamas, millal siis ükskord kergemas läheb ning mõneski mõttes on kaotamas lootust," ütles AlixPartnersi Bryan Eshelman. "Tarbijad on enda ostuotsused külmutanud. Nad ei leia seda kindlustunnet."
Sedavõrd laialdane pessimism kinnitab ökonomistide usku, et Ühendriikide majandustõusu on tabanud märkimisväärne tagasilöök ja tarbijad ei osutu majandust edasiviivaks jõuks 2010. aasta teises osas, kui valitsuse majandusstiimulid ära lõppevad.
Poliitiliselt lisab see vaid pinget Obama administratsioonile ja kongressis olevatele demokraatidele. Loid majandus ja 9,5-protsendiline tööpuudus saavad sügisestel valimistel kindlasti suurt tähelepanu.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.