• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,97
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,97
  • 19.07.10, 10:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Me ei nööri tootjaid"

Rimi eelmise aasta 61 miljoni krooni suurune kahjum näitab, et me ei ole tootjate osas jõupositsioonil, tõrjus Rimi Eesti turundusjuht Evelin Mägioja süüdistusi.
Mägioja sõnul on jõupositsioon hoopis tarbija käes. "Me nägime, mismoodi tarbijad sõna võtsid, kui neile ei meeldinud, mis Rimi lihaga tegi. Üks asi on lühiajaline aktsioon, aga pikaajaliselt on oluline tarbija enda poole võita ja pakkuda talle, mida ta poelt ootab," lausus Mägioja. Ta lisas, et poode ehitatakse aina juurde, mistõttu on kadumas kettide asukoha eelis konkurentide suhtes. Seepärast tuleb ketil aina enam meelitada hinnaga. Seda ka seetõttu, et inimestel on endiselt raha vähe.
"Eelmisel aastal alanud hinnasõda toimub siiani. Mingi hetk võid sa odavaimat hinda pakkuda kasumi arvelt, aga siis hakkad vaatama, kust ma võiksin kokku hoida. Palgakärpeid ei saa ka lõputult teha, sest seda väiksema maksejõuga on ka sinu tarbija."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mägioja sõnul on jaekaupmeeste majandustulemustest näha, et kaupmehed võitlevad iseenda ellujäämise eest. Kui siin paar nädalat tagasi ilmusid pealkirjad, et Rimi kahjum oli 61 miljonit, siis on selge, et me ei koori tootja nahka, lisas ta.
Lepingute läbirääkimiste osas tõmbab Mägioja paralleeli pangas laenulepingu sõlmimisega. "Keegi ei alusta meiega läbirääkimisi teemal, et mulle see ja see punkt ei meeldi. Öeldakse, et mine laena mujalt. See võib ülbena tunduda, aga kui tema on enda jaoks välja selgitanud, et tal on sellistel tingimustel kasulik teha kokkulepet ja tal on ka nendel tingimustel piisavalt kliente, siis miks ta peaks järele andma, kui teised tingimused muutuvad tema jaoks kahjumlikus."
Mägioja kinnitas ka Rimile on oluline Eestimaise kauba müük. "Ma arvan et see on nüüd läbikäidud rada," ütles ta. "Kevadine lihateema on kogu meie ettevõttes kõigile, ükskõik mis rahvusest, selgeks teinud, et kodumaist toodangut tuleb eelistada, sest see on tarbijale oluline. Ma ei saa öelda, et meil oleks seda sama palju väärtustatud nagu täna, aga täna on kindlasti Eestimaise toodangu olemasolu igati väärtustatud."
Autor: Kadri Bank, Aivar Hundimägi

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele