Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meie eesmärk peab olema Euroopa tasemel teenindus

    Üks fookuseid, mis on Eestis kogu majanduspoliitilisest debatist täiesti välja jäänud, on kategooria, kuhu kuulub lõviosa ettevõtetest - see on siseturule suunatud ettevõtlus ning selle tulevik.
    Mitte midagi pole parata, aga Eesti majandust ei saa tervikuna muuta ekspordile suunatud majanduseks. Ja sellel lihtsal põhjusel, et siin elavatel inimestel - isegi kui nad töötavad kõik eksportiva tööstuse või üle piiri teenuseid pakkuvates ettevõtetes - on endiselt vaja kusagil elada, tööpaiga ja elukoha vahet liikuda, osta riideid, olmetehnikat, süüa, teha tervisesporti jne.
    Kui siseturust räägitakse, siis sedagi force majure'i võtmes: kui masu lõpeb, tuleb raha taas turule ja kõik saab olema nii nagu enne. Ettevõtjatest endist ei sõltu seejuures põrmugi, vaid kõik oleneb ainult makroökonoomilistest näitajatest.
    Nii lihtne see kindlasti ei ole ning järeldusi tuleb teha ka nendel, kelle äri põhisisuks oli ja on toodete või teenuste pakkumine tarbijatele. Ning eeskätt neil, kelle äri põhisisuks oli teenuste pakkumine siseturule.
    Meie kehvast teeninduskultuurist ja teenuste halvast kvaliteedist on räägitud ja kirjutatud viimased kümmekond aastat väga palju ning väga erinevas võtmes. Kõigis nendes kirjutistes on midagi ühist - nimelt tõdemus, et Eesti teenusepakkujad ei pinguta piisavalt klientide rahulolu nimel.
    Probleeme on praktiliselt igas teenuseid pakkuva sektori harus. Kui üldse, siis positiivsena eristub ehk vaid tõepoolest kõrgema teeninduskultuuriga silma paistnud pangandus.
    Kuid meenutage lõputuid lugusid sellest, mis tasemel Eestis veel vaid mõni aasta tagasi ehitati, kinnisvara vahendati, autosid müüdi või kaubanduses kliente koheldi. Või neid lõputuid lugusid järelteeninduse kohta, eriti elektroonikakaupade puhul.
    Bussiveonduses tuli ette olukordi, et meile helistasid kliendid, kelle tellitud nurgataguse bussifirma buss lubatud ajal lihtsalt välja ei ilmunud või nõuti kliendilt raha juurde, sest sõit läks planeeritust pikemaks.
    Küsimus on selles, kas see kõik kuulub nüüdsest minevikku või püüavad teenindusettevõtted lihtsalt kuidagi vahepealse aja ära ja üle elada. Nendele, kes üksnes sellele loodavadki, on mul küll halb uudis - selle strateegiaga kahjuks kaugele ei sõida.
    Tuleb endale aru anda, et tarbijate valmisolek praegu raha kulutada on hoopis teistsugune kui lihtsa laenuraha sissevoolu ajajärgul. Isegi kui tarbijate kindlustunne ajapikku mõnevõrra kasvab, loevad nad oma raha ikkagi palju hoolikamalt kui enne kriisi.
    Seega sõltub siseturu tulevik ja elavnemise kiirus kõige enam just sellest, kas nüüd, kui kulude kärpimise ning kvantitatiivsete muudatuste tegemise faas on seljataga, tehakse ka sisulisi järeldusi ja saavutatakse kvalitatiivne nihe paremuse poole.
    Filosoofia mistahes klienditeenindust sisaldavas valdkonnas pole üle mõistuse keeruline.
    Hansabussi jaoks oleme pannud paika prioriteedid, mis on tegelikult universaalsed.
    Esiteks, esmatähtis on ausus ja kokkulepetest kinnipidamine, lubaduste täitmine.
    Teiseks, ettevõte, mille äri edukus sõltub teeninduse tasemest, peab eeskätt panustama just eesliini töötajate koolitusse ja samuti oma teeninduse taseme pidevasse mõõtmisesse ning arendamisse.
    Bussiettevõtluses ei ole kliendi kontaktiks mitte kontoritöötaja, vaid peamiselt ja eeskätt bussijuht. Ei maksa unustada kuldreeglit, et inimesed võivad jääda rahule nende ettevõtetega, kes nende ootusi enam-vähem täita suudavad.
    Kuid pikaajalise kliendilojaalsuse tekkeks peab ettevõte iga päev pingutama selle nimel, et olla oma potentsiaalsete tarbijate ootustest sammu võrra ees.
    Seda peab silmas pidama ka investeeringuid tehes. Buss, lennuk, laev, mis tahes muud masinad ja seadmed, peavad olema ajast ees, mitte maas.
    Teeninduse kvaliteet ei saa olla deklaratiivne, see peab olema käegakatsutav ja reaalselt kogetav. Teeninduse kvaliteet ei ole ka midagi sellist, mida on võimalik ükskord ja igaveseks saavutada - see peab olema pidevalt arenev. Veel enam - klient peab seda arengut märkama ja tunnetama.
    Sealjuures ei tähenda kvaliteedile rõhumine, et seda peab väljendama ka oluliselt kõrgem hind. Kõrgem kvaliteet on võimalik, ning surutisejärgsel perioodil tuleb saavutada pigem sisemiste resursside parema kasutamisega.
    Väga suur osa kliendi tajutavast kvaliteedist ei ole üldse otseses seoses ettevõtte kuludega. Teeninduse kvaliteet sõltub kõige enam organisatsiooni kultuurist, selle töötajate suhtumisest, aga niisamuti firma sisemisest töökorraldusest - väärtustest, millest lähtutakse igapäevastes otsustes.
    Kõik siinöeldu kehtib muide ka eksportivate ettevõtete kohta, sest täitsa võimalik, et Eesti ekspordi peamine pidur pole mitte meie nõrk suutlikkus piiriüleselt turundada ja kontakte luua, vaid samuti klienditeeninduse puudused.
    Ekport ei alga sellest, kui Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus selleks raha annab, vaid ikka sellest hetkest, kui eestimaine pakkumine kohtub välismaise nõudlusega - ja see on juba klienditeenindus.
    Meie eesmärk peaks olema vähemalt Euroopa tasemel teenindus, kui aga tahame saavutada konkurentsieelist, siis peame olema üle Euroopa keskmise.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.