• OMX Baltic−0,21269,3
  • OMX Riga−0,71915,86
  • OMX Tallinn−0,021 754,18
  • OMX Vilnius−0,32989,23
  • S&P 5000,285 631,22
  • DOW 300,5340 211,72
  • Nasdaq 0,418 472,57
  • FTSE 100−0,858 182,96
  • Nikkei 2250,441 355,36
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,83
  • OMX Baltic−0,21269,3
  • OMX Riga−0,71915,86
  • OMX Tallinn−0,021 754,18
  • OMX Vilnius−0,32989,23
  • S&P 5000,285 631,22
  • DOW 300,5340 211,72
  • Nasdaq 0,418 472,57
  • FTSE 100−0,858 182,96
  • Nikkei 2250,441 355,36
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0095,83
  • 05.10.10, 07:35

Private label trügib apteekidesse ja ravimiturule

Tootjate suur peavalu private labelid ehk jaebrändide endi tooted on asunud ka Eesti apteeke vallutama. Esialgu pakutakse apteekides toidulisandeid, kreeme ja muud taolist, kuid tootjad ning vahendajad näevad perspektiivis oma tööpõlluna ka ravimiturgu.
"Kui me laiemalt vaatame, siis Euroopas ja Ameerikas pole apteegi omatooted üldse mingi üllatus. Need on seal juba aastaid ning klientidele harjumuspäraseks saanud kaubakategooria," lausus ravimite hulgimüüja Magnumi tegevjuht Leon Jankelevitsh.
Tema sõnul jõudis apteegikett Apotheka, kus on ca 180 apteeki arusaamisele, et nad tahaksid ka ajaga kaasas käia ja klintidele private labeli tooteid pakkuda. "Leidsime, et kõige parem on luua kompetents ja ressurss siia meile hulgimüüja tasemele ja meie osutame Apothekale jaebrändi turule toomise teenust," lisas ta.
"Tegelikult ka Farmacial, keda me igapäevaselt varustame, tekkis oma jaebrändi mõte ja esimesed Farmacia tooted on apteegis juba olemas," sõnas Magnumi turunduse projektijuht Marika Helendi. "Teeme private labeli tooteid ka oma ketile A Aptiekas Lätis, sellepärast nii mõnelgi tootel on peal lätikeelne tekst," lisas Jankelevitsh ja märkis, et praegu räägitakse Lätis ühe apteegiketiga läbi, kes pole Magnum kontserni liige, aga kes ka kaalub private labeli toodete juurutamist ning ka mõned teised apteegid on soovinud tooteid osta ning kellelegi pole ära öeldud.
Masu on õnnelik aeg privat labeli käivitamiseks
"Üks suurim murekoht on ühiskonnas praegu hinnatõus ja arutatakse, et mida euro endaga kaasa toob. Kuna jaebrändi tooteid ei reklaamita ning marketingi kulud on toote omahinnast väljas, saab sellevõrra odavamat hinda pakkuda - see on üks tähtsamatest argumentidest oma toote puhul. Selles mõttes on olnud masu õnnelik aeg selle projekti käivitamiseks," tõdes ettevõtte juht.
Jankelevitsh kinnitas, et teise firma toodet oma jaebrändi toodete kõrvalt ära ei võeta. " Tooteid ei asendata vaid täiendatakse valikut." Magnumi esindajate kinnitusel private labeli toodete müük kasvab järk-järgult. Iga kuu on müük edukam kui eelmisel kuul. Helendi sõnul võib omatoodete kasvav edu mõjutada konkurentsi pigem nii, et tootja ehk konkurent teeb selle otsuse lõpuks ise, et ei ole mõtet mingi tootega enam turul olla.
Jankelevitsh tõdes, et see on väga tundlik info, kes on tegelikult jaebrändi toote tootja. "See on pigem ärisaladus, kuna tootja leidmine on projekti kõige keerulisem osa." Samuti ei nõua seadus tootja kajastamist tootemärgistusel, lisas Helendi.
"See pole peituse mäng, vastutus on väga suur ning apteegiketid kellega meil koostöö käib, et luba kindlasti pakkuda mingit sodi. Mängus on ikkagi  brändi reputatsioon," ütles Jankelevitsh. Helendi lisas, et enne kui toodetele läheb Apotheka silt peale, siis range komisjon katsub, maitseb ja venitab potentsiaalsed tooted läbi, et kvaliteedis veenduda.
Euroopas on ravimid private labelina tavaline nähtus
"Kui Apotheka tutvustas meile oma plaane, siis oli jutuks ka see, et kunagi võiksid ka ravimid kanda oma  brändi. Kuid täna pole ükski konkreetne ravim veel töös," sõnas Jankelevitsh.
Helendi lisas, et Euroopas on juba ravimid private labelina üsna tavaline nähtus. Ning mitmed suured ravimifirmad, kes on ka Eestis esindatud juba toodavad Euroopa erinevatele maadele oma ravimeid private labelina. "Eesti selles vallas pioneer ei ole, see on ainult aja küsimus. Elu on näidanud, et ükski positiivne Euroopa kogemus ei jää kodumaal proovimata," lisas Jankelevitsh.
Taust
* Praegu on Apotheka lettidel 22 privat labeli toodet, selle aasta lõpuks jõuab turule veel umbes samapalju.
* Apotheka jaebrändi toodete tootjad asuvad praeguse seisuga Lätis, Saksamaal, Inglismaal, Slovakkias, Ukrainas. Eestis tehakse nelja ettevõtjaga koostööd ehk umbes kolmandikuga tootjatest.
* Apotheka kaubamärki kannab jaekett, kus on 182 apteeki. Nende hulgas on OÜ-le Terve Pere Apteek kuulavad 76 apteeki. Ülejäänud kuuluvad tervele hulgale sõltumatutele ettevõtjatele.
* AS Magnum kontserni struktuur: Magnum Medical OÜ, mille tegevusalaks on ravimite hulgimüügitegevus (v.a. logistika), Magnum Health OÜ, mille tegevusalaks on mitteravimite hulgi-ja jeamüügitegevus (nt konsuumerkaubad)  Magnum Logistics OÜ, mille tegevusalaks on logistika ja ravimite tootmistegevus pakendi märgistamiseks.

Seotud lood

Uudised
  • 05.10.10, 09:54
Nycomed: private label annab lisaväärtuse firmale, mitte ravimile
Ma ei tea, et private label annaks tootele mingit lisaväärtust peale keti enda mainekuse, ütles ravimitootja Nycomed Sefa AS juht Ants Nurk.
Uudised
  • 05.10.10, 08:32
Ravimimüüja: keegi ikkagi kaotab private labelite arvelt
Toidulisandite ja ravimiturg on teatud suurusega ja kui sinna lisanduvad private labelid on arusaadav, et keegi kaotab selle võrra, märkis OÜ Remedex tegevjuht Marko Mägi.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.07.24, 11:20
Põlvkondade vahetust tuleks hakata varakult planeerima
Kui oled midagi suure hoole ja armastusega üles ehitanud, on loomulik, et soovid tagada ka selle püsimise. Olgu tegemist ettevõtte või perekonna varade edasiandmise planeerimisega, siis LHV privaatpanganduses ollakse oma klientidele toeks, et korraldada põlvkonnavahetus sujuvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele