• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.12.10, 13:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saku Õlletehase kaubaveod raskendatud

Saku Õlletehase kinnitusel on kaubaveod ladudest poodidesse häiritud üle Eesti ning autod ei saa normaalselt liikuma.  
„Üldiselt jäävad autod lumme toppama juba Saku Õlletehase territooriumilt lahkudes ja see on meile tõsine mure,“ rääkis ettevõtte juhatuse esimees Veli Pekka Tennilä, kelle sõnul viimaste aastate jooksul Saku Õlletehas nii keerulist olukorda ei mäleta.
Logistikaplaan on Tennilä kinnitusel pea peale keeratud, aga antakse endast parim, et partneritele vastu tulla ja lubatud kauba kohale toimetada.“ Kindlasti ei saa see lihtne olema. Kui on ilmselge, et kauba transport on võimatu, siis säästame autojuhte ja ootame olukorra paranemist,“ ütles Tennilä.
Regioonidest on selgelt kõige kehvemas seisus Virumaa, mille teed on nii kinni tuisanud, et seal ei liigu ükski auto. Vahelaos on kaup olemas ja seda asutakse poodidesse laiali kandma kohe kui maanteed on lumest puhtaks saanud, lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üsna keerulised olud on Tennilä kinnitusel kogu põhjarannikul ka Virumaalt edasi lääne suunas Tallinna piirkonnas, kus olukord küll lootusrikkam, aga sellegipoolest kardetavasti kogu tellitud kaup poodidesse ei jõua. „Realistlik on, et meie logistikute ja transpordifirmade ühisel jõupingutusel jõuab poodidesse 80-90% tellitud kaubast. Teeme logistikaplaane ümber vastavalt operatiivselt laekuvale infole lumeoludest teedel,“ rääkis Tennilä.
Hoopis lihtsam on tema sõnul olukord Pärnu ja Tartu piirkonnas, kus tänaseks tellitud kaubad jõuavad kohale üldiselt probleemideta. „Kuna aga ka nendesse regioonidesse tuleb kaup toimetada ikkagi meie Sakus asuvast tehasest, siis võib Põhja-Eesti teedel lumeolu halvenedes seal tekkida probleeme järgmiste päevade kaubaga,“ selgitas ta.
„Hoolimata ütlemata kehvast olukorrast oleme optimistlikud ja loodame, et olukord laheneb peagi. Kõhutunne ütleb miskipärast, et õlu ei ole poodides sellise ilmaga just kõige populaarsem kaup,“ nentis Tennilä lisades, et elame ikkagi sellise kliimaga riigis, kus selliste olukordadega tuleb mõnevõrra siiski arvestada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele